Eerste Nederlandse winkel Muroexe: “Nederland is belangrijk als showcase voor Noord-Europa”

Spaans schoenenmerk Muroexe heeft de eerste winkel in Nederland geopend. De winkel is het startschot voor de uitbreiding in Noord-Europa. Een week voor de feestelijke opening legt FashionUnited het merk wat schriftelijke vragen voor om kennis te maken met het merk.

Muroexe heeft de winkel geopend aan de Kalverstraat en heeft daar 185 vierkante meter tot zijn beschikking. Daarnaast heeft het merk al winkels in Malaga, Bilbao, Pamplona, Madrid en Lissabon. “Nederland is voor ons een gunstige markt geweest de afgelopen jaren door middel van de e-commerce platforms. We hebben ervaring met diverse activaties in het land waardoor we de potentie van ons merk in het land hebben laten zien. Daarom hebben we besloten op Nederland te wedden vanwege de acceptatie voor het merk. Daarnaast is Nederland een belangrijke showcase voor mode voor Noord-Europa,” aldus het merk. “WE focussen ons op Amsterdam. De opening van de winkel zal de fundering zijn voor ons groeiplan in Noord-Europa.”

De schoenen van Muroexe zijn te herkennen aan het minimalistische design die gecombineerd zijn met technische sport features. Het merk zegt dat het zich ‘positioneert in de toekomst en altijd op zoek is naar innovatie’. Desgevraagd legt het merk uit dat ‘de schoen vol zit met ontwerp uit de eenentwintigste eeuw, gefocust op minimalistische lijnen met technische performance’. De schoenen zijn 100 procent ‘animal free’ en gemaakt met respect voor het milieu. “We worden een compleet duurzaam merk en dat is de toekomst.”

Het merk richt zich voornamelijk op mannen en vrouwen die ‘ondernemers zijn, jonge vernieuwers, die een creatieve persoonlijkheid hebben en een urban lifestyle’. Prijzen van schoenen variëren tussen de 75 en 100 115 euro.

Beeld: Via Muroexe

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN