Farfetch lanceert Myswear: platform voor gepersonaliseerde schoenen
bezig met laden...
Het Britse online modeplatform Farfetch en Londens schoenenmerk Swear hebben samen Myswear opgericht: een platform waarop consumenten luxe schoenen zelf kunnen ontwerpen. Farfetch wil daarmee voorzien in een steeds grotere behoefte aan gepersonaliseerde producten in de luxesector. Dat meldt de Fashion Times.
Myswear ging afgelopen week de lucht in. Farfetch is niet de eerste moderetailer die een platform voor persoonlijke schoenen lanceert. Eerder richtte Nike al een vergelijkbaar platform op, genaamd Nike ID. Dat nu ook de luxe modebranche aan customization moet geloven, komt volgens Farfetch CEO José Neves door een sterkere behoefte aan gepersonaliseerde luxeproducten. “Consumenten hebben steeds meer kennis over stijl en kwaliteit. Daarom creëren we een platform waarop ze hun kennis kunnen uiten en zelf ontwerper kunnen zijn,” aldus Neves.
Consumenten hebben op Myswear een keuze uit zestien unisex basisontwerpen en kunnen meer dan tachtig verschillende combinaties maken. Myswear biedt een groot aanbod aan kleuren en materialen, waaronder ethisch verantwoord geproduceerde slangen- en krokodillenhuiden. De prijzen van de customizable schoenen worden bepaald op basis van het ontwerp. Deze kunnen variëren van 385 tot 10.000 dollar.
Neves verwacht dat het platform populair zal zijn onder modeliefhebbers. “Het zijn vooral de mensen die niet achter de massa aan willen lopen. Ze willen met mode hun eigen identiteit laten zien,” voegt Neves toe. Elk customized ontwerp wordt met de hand gemaakt in Portugal en consumenten krijgen hun product vier tot zes weken na bestelling thuisgestuurd.