• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Fonq breidt aanbod fashion accessoires uit

Fonq breidt aanbod fashion accessoires uit

Door Esmerij van Loon

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Webwarenhuis Fonq heeft de fashion merken DKNY, Ted Baker, Guess en Ray-Ban aan het assortiment toegevoegd met als doel het aanbod modeaccessoires op de site fors uit te breiden. Daarmee beweegt het online warenhuis zich richting het terrein van de modebranche, hoewel Fonq zich voorlopig alleen op accessoires en niet op kleding richt. Wel sokken, slippers en sieraden dus, maar geen schoenen en T-shirts.

Percentage lifestyleproducten mag omhoog bij Fonq

Momenteel bestaat het lifestyleassortiment van Fonq uit zo'n 10.000 producten. Dat is ongeveer 15 procent van het totaalaanbod van de site. Dat percentage kan omhoog, zegt CEO Joost Wels in het persbericht. "Eind vorig jaar hebben we onze doelgroep geherdefinieerd en geconstateerd dat we onze hoofddoelgroep nog beter kunnen bedienen door uitbreiding in lifestyle accessoires. We bedienden de Fonq-klant met mooie producten voor in en om het huis, maar voor een tas, horloge of zonnebril moest hij naar een andere winkel. Toen we met lifestyle accessoires startten, was er geen andere aanbieder in het midden- en hoog segment waar je tegelijk een mooie barbecue, nieuwe stoelen en een trendy horloge kon kopen”, aldus Wels.

Uitbreiding van het lifestyle assortiment past in de strategie van Fonq dat de retailformule verder wil uitrollen. Het bedrijf richt zich op de verkoop van A-merken, opkomende merken en premium merken voor koken, wonen en lifestyle. Ten einde het productaanbod in de categorie lifestyle te verbeteren is Fonq dit jaar gestart met de verkoop van tassen, reisbagage, horloges, sieraden en zonnebrillen. Wels: “In het begin hebben we ons vooral gericht op het toevoegen van mooie lokale en Scandinavische merken. Het is belangrijk om eerst een sterk umfeld te creëren. Nu dat staat, ligt de focus op global brands."

Wels zegt ook dat het productaanbod van Fonq later dit jaar of begin 2018 verder zal worden uitgebreid. Met welke productcategorieën precies en of daar ook kleding bij komt, houdt het bedrijf nog onder de pet.

Fonq werd vorig jaar overgenomen door investeringsfonds AJS Holdings van Ad Scheephouwer. Tot 2016 maakte het webwarenhuis deel uit van RFS Holland dat ook egenaar is van Wehkamp. Het bedrijf rapporteerde over 2015 een jaaromzet van 66 miljoen euro. Sinds de overname worden geen omzetcijfers meer gecommuniceerd.

Foto: Fonq zonnebrillen

Fonq