Givenchy onthult nieuwe flagshipstore in New York
bezig met laden...
Het is nauwelijks voor te stellen dat New York het zonder een eigen winkel van Givenchy moest doen. Afgelopen week kwam daar eindelijk verandering in. Met een gloednieuwe flagshipstore op Madison Avenue 747 in Manhattan Upper East Side heeft het Franse modemerk er weer een pareltje bij. De winkel ging op 28 augustus open.
De nieuwe winkel, die tussen grote namen als Barney’s en Bergdorf Goodman ligt, is helemaal ingericht door creatief directeur Riccardo Tisci. Het interieur is minimalistisch en strak, met een hoog plafond, veel ramen en een wit gelakte vloer. De galerie-achtige winkel hangt vol met grote zwart-witte campagnebeelden van het merk. De kleding hangt niet aan rekken, maar ligt in donkere houten kisten die verdeeld staan over de twee verdiepingen.
“Een reis door de winkel is een nieuwe en intrigerende ervaring, omdat bezoekers ruimte zien in plaats van een groot aanbod van producten,” vertelt Tisci in een persbericht. “Ruimte is onderdeel van de luxe in onze winkels.” De tegenstellingen in de inrichting van het nieuwe pand passen goed bij de tweevoudigheid van Givenchy’s collecties. “Elk kledingstuk heeft bij ons iets tegenstrijdigs en het interieur van deze winkel heeft zijn eigen tegenstellingen. Dit is een uitdrukking van luxe die niet is gerelateerd aan sociale status, het is een levensstijl en een deelname aan een familie,” zegt Tisci, die nu tien jaar voor het luxemerk werkt.
De creatief directeur benadrukte het gevoel voor familie en liefde al eerder, toen hij vorige week besloot zijn modeshow in New York open te stellen voor het grote publiek.