H&M Group gaat Monki-winkels sluiten
bezig met laden...
De Zweedse modegroep H&M Group ziet af van eigen winkels voor het merk Monki en zet daarmee de volgende stap in de integratie met Weekday.
Het damesmodemerk Monki zal volgend jaar worden geïntegreerd met Weekday, eveneens onderdeel van de modegroep, zo maakte H&M Group woensdag bekend. Dit is de volgende stap om de denimspecialist te ontwikkelen tot de "ultieme jeugdbestemming voor stijl en creatieve expressie".
Voor Monki betekent deze stap integratie in de webshop en de fysieke winkels van Weekday. Een "beperkt aantal" bestaande Monki-winkels zal worden omgevormd tot multibrandstores van Weekday, aldus het persbericht. De overige locaties zullen worden gesloten.
Volgens de H&M Group (stand 31 augustus 2024) is Monki momenteel actief met 56 winkels in 15 markten. Online beheert het merk webshops voor 29 landen. Weekday heeft op dit moment (stand 31 augustus 2024) 47 winkels in 14 markten. Online zijn dat eveneens webshops voor 29 landen.
De eerste ingrepen bij Monki vonden al plaats in april 2023, toen H&M als onderdeel van de fusie het hoofdkantoor in Göteborg sloot.