Klanten kunnen binnenkort niet meer door een papieren H&M-catalogus heen bladeren. De Zweedse retailer stopt met de distributie van de catalogus omdat ‘winkelen via een catalogus simpelweg niet meer relevant is voor de consument van vandaag’, aldus het statement van H&M.

De laatste catalogus wordt deze week gepubliceerd. “Bij H&M zijn we toegewijd aan duurzaamheid en daardoor constant ons bedrijf aan het verbeteren om onze impact op het milieu terug te dringen,” aldus het statement. “Dit is geleidelijk werk en het is nu de beurt aan de catalogus waarvan we hebben besloten dat deze per direct wordt stopgezet.”

H&M begon in 1980 met de distributie van de catalogus en brengt deze op dit moment nog maar in 6 van de 72 markten waarin het actief is uit. “Met meer dan 4400 winkels in 72 markten wereldwijd en een webwinkel in 48 markten bieden we modefans nog steeds veel inspiratie via andere kanalen die relevanter zijn voor de klant van vandaag.”

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN