• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Hoog Catherijne wint prijs voor Best Urban Retail Project

Hoog Catherijne wint prijs voor Best Urban Retail Project

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

De Franse beursgenoteerde winkelcentrumbelegger Klépierre valt op de winkelvastgoedbeurs Mapic in de prijzen. Zijn winkelcentrumproject Hoog Catherijne ontvangt de award voor Best Urban Retail Project. Winkelcentrum Prado, dat Klépierre volgend jaar opent in Marsielle, wint de Best Futura Shopping Center-prijs

Afgelopen april opende de eerste fase van het vernieuwde winkelcomplex, nu Nieuw Hoog Catharijne, haar deuren. De nieuwe Noordpassage vormt een geheel nieuwe en overzichtelijke verbinding tussen stad en station en biedt ruimte aan verschillende bekende modeketens. In totaal zijn er in Hoog Catherijne 180 winkels gevestigd. Het geheel vernieuwde winkelcentrum zal in 2019 open gaan. Kijk hier alvast voor een impressie.

Met 26 miljoen bezoekers per jaar is Hoog Catharijne het best bezochte winkelcentrum van Nederland. Sinds de opening van de eerste fase van het uitbreidingsproject is het bezoekersaantal met 6 procent toegenomen. Hierdoor staat Hoog Catherijne in de top vijf Europese winkelcentra met de hoogst gemeten bezoekersaantallen.

De Mapic-awards voor innovatieve, excellente en creatieve retailprojecten worden sinds 1996 jaarlijks in Cannes uitgereikt. Tijdens het award-weekend gehouden in November komen de meest invloedrijke professionals uit de industrie samen.

Hoog Catherijne