• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

Virtueel binnenkijken: Dit is het nieuwe Hoog Catharijne in Utrecht

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Een mijlpaal voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Na ruim zes jaar van bouwen en verbouwen opende een deel van het vernieuwde winkelcomplex, nu Nieuw Hoog Catharijne, deze week haar deuren. De nieuwe Noordpassage vormt een geheel nieuwe en overzichtelijke verbinding tussen stad en station en biedt ruimte aan verschillende bekende modeketens.

‘Hoog, licht en niet claustrofobisch’. Zo beschreef vastgoedbedrijf Klépierre, opdrachtgever van de grootscheepse verbouwing, het uiterlijk van de nieuwe Noordpassage. Het complex is nu overzichtelijker en laat meer licht toe door de grote ramen. Het oude Hoog Catharijne ging ruim veertig jaar geleden open. Hoewel vandaag de dag nog steeds succesvol, was het winkelcentrum, dat jaarlijks 26 miljoen bezoekers trekt, volgens het bedrijf nu toch toe aan vernieuwing. In 2012 ging het eerste nieuwe gedeelte, De Vredenburg, al open. Eind dit jaar en volgend jaar volgen er nog twee.

Het gedeelte dat deze week haar deuren opende, de Noordpassage, telt 17.000 vierkante meter aan winkeloppervlak en biedt met name ruimte aan modeketens. Onder andere Men at Work, WE Fashion, Sacha, Manfield en verschillende Inditex-ketens openden er nieuwe filialen.

Meer weten over nieuwe winkels die zich tot nu toe hebben gevestigd in Nieuw Hoog Catharijne? Ga met uw muis over de foto’s om meer informatie te krijgen.

Sacha en Manfield

Schoenenmerken Sacha en Manfield openden twee naast elkaar gelegen winkels in Nieuw Hoog Catharijne. Het is voor het eerst dat twee ketens van de Termeer Groep naast elkaar liggen. De nieuwe Sacha-winkel is ingericht volgens het nieuwste winkelconcept van de Termeer Groep. Dat richt zich op merkbeleving, inspiratie en service. Credits: Sacha, Manfield, WE Fashion Facebook - Robert Tjalondo, Men at Work Ward Termeer, directeur en eigenaar van de Termeer Groep, stelt: "De toekomst van retail is geïnspireerd door een sterke merkbeleving. De winkel is daarbij de storyteller van je merk. De nieuwste aanwinsten zijn daar een perfect voorbeeld van.” Het winkelconcept van Sacha legt de nadruk op kwaliteit, openheid en beleving.
Ook Manfield is voorzien van het nieuwste winkelconcept van de Termeer Groep. De nadruk ligt op de stijl en kwaliteit die kenmerkend is voor het merk. Om de service in de winkel te verbeteren, is de voorraad van schoenen verwerkt in het interieur. Zo hoeft een medewerker niet meer naar het magazijn te lopen voor bijvoorbeeld een andere maat. Verder is het bij zowel Manfield als Sacha mogelijk een bestelling thuis te laten bezorgen. “Door deze zogeheten tablet-assisted sales service sluiten we nee-verkoop uit doordat de volledige collectie altijd beschik- en leverbaar is,” verklaart directeur Ward Termeer in een persbericht.Credits: Sacha, Manfield, WE Fashion Facebook - Robert Tjalondo, Men at Work

WE Fashion

WE Fashion heeft een flagshipstore geopend in de nieuwe Noordpassage. Met bijna 750 vierkante meter is het de op twee na grootste WE Fashion-vestiging van Europa. Studio Jos van Dijk deelde het interieur door middel van kleur in verschillende visuele gedeeltes in. Op de begane grond zijn de dames- en kindercollecties te vinden, boven die van de heren. Volgens WE Fashion-CEO Joris Aperghis, is de flagshipstore het visitekaartje van de retailer. "Ik zou het bijna WE 3.0 willen noemen. Je krijgt hier echt een boutiquegevoel,” vertelt hij tegenover RetailWatching. In de winkel staat service en beleving centraal. Daar is de vestiging voorzien van 'Better Together' paskamers. Vrouwen kunnen daarin samen met hun moeder, dochter of vriendinnen passen.Credits: Sacha, Manfield, WE Fashion Facebook - Robert Tjalondo, Men at Work

Men at Work

Men at Work opende in Hoog Catharijne de eerste Nederlandse Start Something-winkel. Het Start Something-concept werd vorig jaar gelanceerd en richt zich op beleving en inspiratie. De multibrandretailer stimuleert in deze winkel samenwerkingen tussen lokale ontwerpers en andere merken. Ook biedt de vestiging ruimte voor evenementen als workshops en exposities. In de winkel staan de kleuren zwart en wit centraal. Het filiaal biedt ook ruimte aan de nieuwste sportcollecties van merken als Reebok, Nike en Adidas.Credits: Sacha, Manfield, WE Fashion Facebook - Robert Tjalondo, Men at Work
Men at Work lanceert nieuw winkelconcept in Hoog Catharijne

In december van dit jaar gaat nog een nieuwbouwvleugel van Nieuw Hoog Catharijne open. Uiteindelijk wordt 35.000 vierkante meter aan retailruimte toegevoegd aan de 67.000 vierkante meter die er al was. In 2009 is al begonnen met de verbouwing van het winkelcentrum, wat naar verwachting zo’n 250 miljoen euro zal kosten. De kosten van de vernieuwing van het gehele stationsgebied van Utrecht, waaronder het Centraal Station, zouden uitkomen op 3,2 miljard euro. In 2019 moet het geheel vernieuwde winkelcentrum officieel open gaan en zo komt het er volgens Klépierre uit te zien.

Ook Jeans Centre opende onlangs een winkel in het Utrechtse Hoog Catharijne en herintroduceert na een afwezigheid van twintig jaar het Nederlandse jeansmerk Tripper weer in de winkels. Het jeansmerk is exclusief verkrijgbaar bij Jeans Centre.

Beeld: Sacha, Manfield, WE Fashion Facebook - Robert Tjalondo, Men at Work

Hoog Catharijne
Manfield
Men At Work
Sacha
WE Fashion