• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • In beeld: De eerste winkel van Nederlands merk Wahts

In beeld: De eerste winkel van Nederlands merk Wahts

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Na diverse pop-ups, smaakte de retail naar meer voor Nederlands mannenmodemerk Wahts. Het bedrijf heeft haar eerste winkel geopend in Amsterdam, zo meldt Wahts in een persbericht. Aan de Gerard Doustraat kunnen geïnteresseerden nu ook de collectie van het ‘contemporary comfort’ label aanraken, een behoefte die steeds vaker voorkwam bij de consument.

Wahts heeft door de diverse pop-ups ervaren hoe belangrijk het is om de klant in een eigen fysieke winkel te kunnen ontvangen, aldus het persbericht. Naast kleding heeft Wahts ook eigen sneakers en accessoires zoals hoeden en sokken. Het merk heeft naast een online aanwezigheid, ook diverse retailpartners in onder andere Nederland, Oostenrijk, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Zwitserland, Duitsland, België en Italië. Ook is het te vinden bij Farfetch, Opumo en Saks Fifth Avenue wereldwijd. In de winkel is de uitstraling van het merk vertaald naar een offline omgeving.

Nederlands mannenmodemerk Wahts opent eerste winkel

“We zijn ontzettend blij met deze mijlpaal, die het merk een extra dimensie geeft en bijdraagt aan onze internationale merkbekendheid,” aldus mede-oprichter Karin Kostense in het persbericht. “Naast vaste online klanten en spontane voorbijgangers in de buurt, hebben we ook al veel toeristen en mensen uit de mode-industrie tijdens de soft-openingsfase in de winkel gehad.” De officiële opening van de winkel vindt op 13 april plaats.

Wahts werd in 2012 opgericht door Ulex en Karin Kostense. Het merk lanceerde een hoogwaardige underwear lijn, maar breidde uiteindelijk uit naar een volwaardige collectie voor ‘de man van de toekomst’, aldus het bericht en de website. “De man van nu heeft een dynamische levenstijl. Wahts speelt in op deze levensstijl door tijdloze en minimalistische collecties te maken van mooie en zachte kwaliteitstoffen met een sportief randje. Door exclusieve herenmode met eigentijdse sportswear te combineren, maakt het Amsterdamse merk Wahts high-end fashion comfortabel.” Prijzen variëren bij het merk tussen de 34 euro voor de onderbroeken waar het ooit allemaal mee begon tot 299 euro voor een jersey jas met een technische finish. De collectie van het merk bevat veel neutrale kleuren zoals grijs, zwart en donkerblauw.

Beeld: Wahts

WAHTS