Waar Black Friday vorig jaar nog het startschot gaf voor inkopen voor Sinterklaas en Kerst, lijkt de aandacht nu te zijn verschoven naar Singles’ Day. Dit blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org.

Een derde van de ondervraagde consumenten is bekend met Singles Day (11 november) en het gros geeft aan dat ze aankopen doen met het oog op Sinterklaas en Kerst. Van de Nederlanders die gebruik maken van de aanbiedingen op deze koopfeestdag, geeft 54 procent aan dit te doen voor Sinterklaas en 68 procent geeft aan dit te doen voor Kerst. Het oorspronkelijke idee van Singles Day, dat vrijgezellen een cadeau voor zichzelf kunnen kopen, is echter minder populair. Maar 2 procent van alle ondervraagden geeft aan dit te doen.

“Uit ons onderzoek blijkt dat 36 procent van de Nederlanders van achttien jaar en ouder inmiddels bekend is met het van origine Chinese fenomeen Singles’ Day,” aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org in het persbericht. “Dit percentage neemt de komende jaren naar verwachting alleen maar toe, net als dat Black Friday de afgelopen jaren een enorme vlucht heeft genomen in de Nederlandse e-commerce branche. We kunnen dus wel stellen dat de opening van het feestdagenseizoen voor webwinkeliers met een paar weken wordt vervroegd.”

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN