Instagram rolt de komende week een nieuwe tool uit op het gebied van e-commerce. Amerikaanse e-tailers kunnen dan een ‘prijskaartje’ hangen aan producten op de desbetreffende foto.

De uitbreiding van de functie is sinds november getest door onder andere modemerk Kate Spade. Het merk meldt ‘positieve resultaten’ samen met andere e-tailers die het getest hebben.

Mary Beech, hoofd marketing bij Kate Spade: “Onze samenwerking met Instagram is heel succesvol geweest. Normaal gesproken kijkt onze klant op Instagram voor inspiratie, maar we zien dat ze positief reageren op de nieuwe shop ervaring, waar ze naadloos overgaan van inspiratie tot aankoop in enkele stappen. We zijn benieuwd wat de toekomst ons zal brengen.”

Merken kunnen vanaf nu tot vijf producten taggen in de foto’s met onder andere de naam en de prijs. Consumenten kunnen deze tags links onderin een winkelmandje aanklikken, waarna ze geleid worden naar de webshop.

Op dit moment is de optie alleen nog beschikbaar voor merken uit de Verenigde Staten maar naar verwachting zal de functie verder uitgerold worden. Wanneer en waar dit gaat gebeuren is nog niet bekend.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN