J.Crew is in de badmode gestapt. Het Amerikaanse modebedrijf heeft een collectie betaalbare bikini’s en badpakken onder de naam J. Crew Playa gelanceerd.

De kleurrijke collectie, bestaande uit 22 delen, lag al snel na de lancering onder vuur. Nadat J. Crew op Instagram de Playa-collectie deelde regende het berichten aan het adres van het merk dat er te weinig diversiteit in modellen zou zijn.

Met de cijfers van het modebedrijf gaat het minder goed dan het bedrijf zou willen: de omzet bij J.Crew stelde vorig jaar teleur. Het eerste halfjaar van vorig jaar behaalde het merk een omzet van 871.6 miljoen dollar door een daling van 9 procent.

De kersverse CEO Jim Brett zei destijds in een statement: “Sinds ik in juli me bij J.Crew heb aangesloten, heb ik een beter begrip gekregen over hoe deze iconische Amerikaanse merken een belangrijkere rol in onze levens kunnen gaan spelen. Ik ben optimistisch over de kansen die we hebben. Het team heeft vooruitgang geboekt met ons transformatieplan gedurende het tweede kwartaal, benadrukt door de de groei van ons marge en de gereduceerde kosten waardoor onze EBITDA is gegroeid.”

De Playa-collectie wordt geleverd in de maten XXS tot XL. De badmode van J. Crew is online te koop en wordt verkocht in geselecteerde winkels.

Lees ook: Nettoverlies J. Crew blijft toenemen in H1

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN