• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Kijken: Het nieuwe winkelconcept van New Balance

Kijken: Het nieuwe winkelconcept van New Balance

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Het nieuwe winkelconcept van New Balance. Credits: New Balance

Sportmerk New Balance introduceert een nieuw winkelconcept. De winkel in Westfield Stratford City in Londen heeft de primeur, zo blijkt uit een persbericht.

New Balance geeft in het bericht aan dat het nieuwe retailconcept gericht is op het centraal stellen van mensen en niet op producten. In de winkel zijn daarom ook veel zitmomenten gecreëerd zodat mensen gestimuleerd worden samen te komen en inspiratie op te doen.

Omdat de winkel dus niet alleen maar producten pusht, zal er een gecureerd assortiment te vinden zijn. De producten die zijn geselecteerd worden aangeprezen door middel van visuele storytelling, maar ook het onderstrepen van de makers en de origine van het product.

"Deze winkel vertegenwoordigt een grote stap voorwaarts in de manier waarop we denken over onze winkelomgeving, met een veel strakkere, meer gerichte collectie speciaal gebouwd voor de jongere consument," aldus Ian Fitzpatrick, Senior Director of Global Brand Strategy and Operations bij New Balance, in het persbericht. "De ruimte is niet gebouwd om al onze verhalen te vertellen, alleen die het meest relevant zijn voor onze consumenten - een verschuiving die onze intentie weerspiegelt om nieuw publiek uit te nodigen om het merk te ontdekken, misschien voor de eerste keer."

Het nieuwe concept van New Balance focust 'op mensen, niet op producten'. Credits: New Balance
Het nieuwe winkelconcept van New Balance. Credits: New Balance
Het nieuwe concept van New Balance. Credits: New Balance
Meer zitmomenten maken volgens New Balance meer ruimte voor menselijke interactie. Credits: New Balance
De nieuwe New Balance-winkel in Londen. Credits: New Balance.
New Balance
Winkelconcept
Winkelstraat