Klarna introduceert achteraf betalen nu ook in fysieke Nederlandse winkels

Achteraf betalen; het is een betaaloptie waar online al veel gebruik gemaakt van wordt. Maar in winkels? Dat is een nieuwe ontwikkeling in het retaillandschap. Klarna maakt het nu mogelijk voor klanten om in fysieke winkels te kiezen om achteraf pas te betalen, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

Wanneer iemand kiest voor achteraf betalen in een fysieke winkel krijgt hij of zij een qr-code, sms of e-mail. Hij handelt de aankoop daarna verder af op de telefoon. Dit kan ook in de Klarna-app. Zoals bij alle ‘betaal later’ opties van Klarna voert het bedrijf wel eerst een risico-check uit. Wanneer gekozen is voor de optie heeft de klant veertien dagen om de betaling te voltooien. “We zijn trots dat we onze populaire achteraf betaaloplossing nu ook in fysieke winkels kunnen aanbieden. Steeds meer consumenten en klanten vroegen ons om ook in de winkel achteraf betalen mogelijk te maken,” aldus Wilko Klaassen, general manager Nederland en België bij Klarna in het persbericht. De IN-store oplossing werd als eerste geïntroduceerd in Zweden en wordt inmiddels in bijna 7.000 winkels in negen landen gebruikt.

In Nederland is elektronicazaak HiFi Klubben de eerste retailer die gebruik maakt van de service. De retailer bood de ‘betaal later’-optie al aan in de webshop en heeft deze nu verwerkt in alle dertien fysieke winkels in Nederland.

De toekomst komt dichtbij. Is de ‘betaal later’-optie van Klarna iets dat u voor zich ziet in uw winkel? Laat het weten aan [email protected] Uw reactie kan toegevoegd worden aan dit artikel.

Beeld: Via Klarna

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN