• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Kleding, schoenen en tassen het meest populair onder online shoppers

Kleding, schoenen en tassen het meest populair onder online shoppers

Door May-Anne Oltmans

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Elke vrouwelijke consument kent wel de opwinding die gepaard gaat met de levering van een bestelling van hun favoriete webwinkel. Met name kleding, schoenen en tassen blijken vaak online te worden besteld. Onderzoek van telecombedrijf Telecompaper heeft namelijk aangetoond dat 75 procent van de Nederlandse vrouwen in 2015 kleding, schoenen of tassen via het internet heeft gekocht.

Het bedrijf ondervroeg 30.000 consumenten en maakte een overzicht van de meest gekochte producten via internet. Kleding, schoenen en tassen bleken ook onder mannen de populairste productgroep te zijn. 52 procent van de mannelijke consumenten gaf aan in het afgelopen jaar ten minste een keer een van deze items online te hebben aangeschaft. Overigens bleken jongere consumenten sneller geneigd te zijn om online kleding, schoenen en tassen te kopen. Van de mannen tussen de 12 en 19 jaar had 59 procent in het afgelopen jaar een online mode-aankoop gedaan. Voor vrouwen tussen de 12 en 19 jaar was een percentage van maar liefst 88 procent van toepassing. Generatie Z en online shoppen blijken dus onlosmakelijk met elkaar verbonden te zijn. Gemiddeld plaatste de Nederlandse consument in het afgelopen jaar zeven online bestellingen.

Een eerder onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek wees uit dat 77 procent van de Nederlandse consumenten in 2015 iets in een webwinkel had gekocht. Vooral onder consumenten in de leeftijdsgroep 25 tot en met 45 jaar was online winkelen populair. Onder hen winkelde 92 procent wel eens online.

E-commerce
Telecompaper