‘Laatste week november drukste e-commerce week 2018’

De opkomst van Black Friday en Cyber Monday zorgen voor een eerdere piek in de ecommerce dit jaar. Dit blijkt uit data van SendCloud, een verzendtool voor online retailers. De laatste week van november stoot de Kerstperiode dan ook van de troon als het gaat om de e-commerce piek.

“Het aantal webshoporders zal maar liefst verdriedubbelen ten opzichte van een reguliere week,” aldus SendCloud in het persbericht. De feestdagen zorgen traditioneel gezien voor een piek in de weborders, maar door de opkomst van Black Friday en Cybermonday wordt deze piek al eerder bereikt. De laatste week van november valt precies samen met Cyber Monday en is de week voor Sinterklaas.

‘Laatste week november drukste e-commerce week 2018’

De drukste dag van het jaar bij etailers valt naar verwachting op 17 december, een week voor Kerst. In vergelijking met een normale dag zal het aantal webshoporders ook hier verdriedubbelen. Sendcloud voorspelt dat ook 24 december een drukke dag gaat worden door de optie van Same Day Delivery die meer en meer webshops hebben. “Vanwege de drukte bestaat een risico dat consumenten zonder kerstcadeaus komen te zitten als ze laat bestellen,” waarschuwt het bedrijf.

Over heel 2018 verwacht Sendcloud dat het aantal online orders met 26 procent groeit ten opzichte van 2017. De verwachting is opgesteld aan de hand van historische data en trends van 2018.

Hoofdbeeld: Unsplash

Beeld: Sendcloud

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN