• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Louis Vuitton start Chinese webshop

Louis Vuitton start Chinese webshop

Door Esmerij van Loon

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Louis Vuitton is al ruim 25 jaar actief in China, sinds 1992 om precies te zijn, en pas vorige week donderdag heeft het Franse luxeconcern een eigen online shop in het land geopend. Dat is rijkelijk laat natuurlijk, zeker voor een bedrijf dat al sinds 2005 een online shop heeft in thuisland Frankrijk. Toch is Louis Vuitton niet het laatste concern dat in China online gaat. Bedrijven als Hermès, Prada, Ralph Lauren en Swatch, bijvoorbeeld, moeten de stap nog zetten. Dat meldt WWD.

De Chinese markt is complex. Niet alleen vanwege de taal en de culturele verschillen, maar ook vanwege dominante lokale spelers als Tmall en JD.com. Vorige week maakte Abercrombie & Fitch bekend met Tmall te gaan samenwerken terwijl het merk al 10 winkels en een eigen e-commerce site heeft in China.

Daar staat tegenover dat Chinese consumenten veel meer en gemakkelijker online kopen dan elders. Zo zijn de opties voor online betalen vele malen groter en breder geaccepteerd in China dan bijvoorbeeld in de Verenigde Staten. Daarnaast is een eigen webshop een belangrijk instrument om de verkoop van nep-artikelen aan onwetende consumenten tegen te gaan.

Foto: Louisvuitton.cn homepage

Louis Vuitton