• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • LPP rolt wereldwijd RFID uit voor zijn modemerk “Reserved” met Checkpoint Systems

LPP rolt wereldwijd RFID uit voor zijn modemerk “Reserved” met Checkpoint Systems

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

14 januari 2019Checkpoint Systems breidt haar relatie met de Poolse retailgroep LPP uit met het inzetten van een breedschalig radiofrequentie-identificatieprogramma (RFID-programma). Dat doet de retailgroep om de productbeschikbaarheid, operationele efficiëntie en klantervaring te verbeteren. LPP zal het programma in de hele distributieketen inzetten: van fabriek tot LPP’s e-commerceplatform, en in meer dan 1.700 outlets in 23 landen.

Met meer dan 200 miljoen verkochte producten per jaar heeft LPP het grootste kledingproductie/-retailbedrijf in Centraal- en Oost-Europa. Het maatschappelijk verantwoorde Poolse familiebedrijf was op zoek naar een oplossing die de operationele efficiëntie van zijn activa zou verbeteren en tegelijkertijd de voorraadzichtbaarheid van zijn vijf high fashion private labels zou vergroten: Reserved, Cropp, House, Mohito en Sinsay.

Checkpoint voorziet LPP reeds van EAS-technologie (elektronische artikelbeveiliging) en dankzij het nieuwe RFID @source-programma arriveren de producten verkoopklaar in de winkel. Hierdoor kan het winkelpersoneel leveringen in kortere tijd controleren en de voorraadnauwkeurigheid vergroten. Het toont aan dat Checkpoint in staat is tegelijkertijd EAS- en RFID-technologie aan te bieden om aan de behoeften van de Poolse retailer te voldoen.

Door het invoeren van RFID-technologie en de daaruit voortvloeiende verbeterde efficiëntie wordt ook een hogere winstgevendheid verwacht. Vroege schattingen wijzen op een stijging van 3% in de verkoop. Ook zullen afzonderlijke artikelen in de distributieketen zo beter kunnen worden geïdentificeerd en zal de zichtbaarheid en beschikbaarheid van producten in de winkels veranderen. Dankzij deze technologie kan LPP ook gemakkelijk hardlopers lokaliseren en de belangrijkste tendensen in individuele outlets opsporen. Hierdoor kan LPP de voorraad beter afstemmen op individuele winkels en hun klantenbestand.

Checkpoint zal met de leveranciers van LPP samenwerken om ervoor te zorgen dat harde en zachte RFID-tags bij de bron, bij het vervaardigen van de kleding, worden aangebracht. Om het distributieketenproces nog verder te verbeteren heeft de retailer ook RFID-tunnels in zijn distributiecentra laten plaatsen. Dit zorgt voor nauwkeurige controle van in- en uitgaande goederen, zodat de gevraagde artikelen naar de juiste winkel worden gezonden.

Dankzij de goederenstroom en het hergebruik van Checkpoints RFID-hardtags draagt LPP ook zorg voor een verantwoorde productie, aangezien alle tags binnen de distributieketen opnieuw kunnen worden ingezet. Hergebruikte hardtags worden naar Checkpoints renovatiecentrum met integraal kwaliteitszorgsysteem teruggestuurd. Pas daarna worden de tags naar het distributiecentrum of de leveranciers van LPP worden doorgesluisd om bij de bron te worden getagd. Getagde artikelen kunnen vervolgens voor verkoop naar winkels van LPP worden gezonden.

John Dargan, president van Checkpoint Systems zei: „We zijn blij dat wij LPP's visie om het toonaangevende modebedrijf in Europa te worden, mee kunnen ondersteunen. Het implementeren van RFID-technologie zal ervoor zorgen dat LPP de operationele efficiëntie geweldig kan doen stijgen en de algemene klantervaring kan verbeteren.

Wij werken al jarenlang met LPP samen en zijn enorm verheugd dat de keuze op ons is gevallen om hun groei in deze periode te ondersteunen. Wij kijken ernaar uit om hun verdere uitbreiding te ondersteunen.”

„Het implementeren van RFID is een cruciaal keerpunt in onze activiteit. Wij zijn het eerste bedrijf in Polen en een van de eerste ter wereld die hebben besloten dit op deze wijze te implementeren. Dankzij RFID kunnen wij onze klanten op maat en toegankelijkere keuzes bieden. Daarnaast biedt het ons een fantastische ondersteuning bij iedere fase van het productbeheer, van de fabriek via het distributiecentrum tot een winkelketen. Wij willen deze uitdaging doeltreffend het hoofd bieden, aangezien RFID volgens ons een technologie van de toekomst is. Het is geen gemakkelijk proces, omdat het enorme organisatorische veranderingen vraagt. Toch geloven wij dat deze technologie alle inspanningen waard is”, volgens Jacek Kujawa, vicepresident van LPP.

CCL industries inc
Checkpoint Systems
Inc.
LPP
Partner Content
RESERVED
RFID