Luxe kindermerk Donsje maakt stap naar retail - opent eerste winkel in Amsterdam
bezig met laden...
Kindermodemerk Donsje stapt de retail in. Deze maand opent het luxe merk een flagshipstore aan de Willemsparkweg in Amsterdam. “We ontvangen heel vaak de vraag waar onze winkel in Amsterdam zit. Zo hebben we al vaker meegemaakt dat er families uit Kuwait of vaders uit Japan voor de deur bij ons kantoor staan met de verwachting daar een winkel aan te treffen,” aldus oprichter Florentine Slingeland tegen FashionUnited.
Het oog viel op het pand in de Willemsparkweg dankzij de locatie. “De winkel ligt in de wijk Oud-Zuid, om de hoek van bekende winkelstraten als de PC Hooftstraat en vlakbij het Museumplein waar veel internationaal publiek komt.” Het merk maakt nu de stap naar retail omdat het gelooft dat fysieke winkels en een online web store elkaar versterken en de beste merkbeleving aan de klant kunnen bieden. “We hebben de afgelopen jaren eerste gefocust op het perfectioneren van de producten, collecties en merk beleving,” aldus Slingeland.
“De kern van onze merkbeleving draait om onweerstaanbaar schattige ontwerpen voor kinderen. In onze flagship store zijn twee verdiepingen gevuld met exclusieve en schattige schoenen, kleding en bijpassende accessoires voor baby’s en kinderen tot zes jaar, zodat klanten volledige outfits in de Donsje look en feel kunnen samenstellen. De winkel is ingericht met unieke, speciaal voor de winkel ontworpen, aankleding en producten. Ook is er goed nagedacht over de beleving van de kinderen, bijvoorbeeld met een speelhuis in de tuin en een speelhoek in de winkel.”
Kindermodemerk Donsje opent eerste winkel
Donsje, de naam is gebaseerd op de warmte en soepelheid van donzige veertjes die als inspiratie dienen voor de collecties, wordt gerund door Slingeland en haar man Skief. Skief stapte drie jaar geleden in het bedrijf, nadat de ontwerpen wereldwijd al snel aansloegen. Het merk staat bekend om de fantasierijke schoenen en accessoires en de hoogwaardige kleding. Een deel van de opbrengst van het merk wordt gedoneerd aan de Shining Star Foundation in Nairobi, een school die Slingelanden haar man daar hebben opgezet toen ze daar woonden.
Wat in het verschiet ligt voor Donsje? “Door de wereldwijde vraag naar onze producten zijn we hard aan het groeien. We zijn bijvoorbeeld bezig om onze webstore naar meerdere talen en valuta uit te breiden. Maar de komende tijd zijn we vooral aan het focussen op onze flagship store een succes te maken.”
Beeld: Donsje