• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Magna Plaza gaat op de schop, krijgt foodcourt

Magna Plaza gaat op de schop, krijgt foodcourt

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Het Magna Plaza in Amsterdam wordt verbouwd. De bovenste verdieping wordt omgetoverd tot een foodcourt, zo meldt het Parool. Het winkelcentrum moet hierdoor beter gaan lopen, aldus de krant.

Volgens Etienne van Unen, directeur retail bij vastgoedadviseur Collins loopt het winkelcentrum achter de Dam in Amsterdam sinds het begin al niet goed. Het grootste gedeelte van de bezoekers is toerist omdat het pand tussen de Dam en het Anne Frank huis ligt. “Wat ze aantreffen, bevalt maar matig. De loop is eruit,” aldus Van Unen. Het doel is nu om ‘het Magna Plaza in de Lonely Planet [een bekende reisgids, red.] te krijgen’. “We wisten van tevoren dat dat alleen gaat lukken als je er veel meer eten en drinken bij doet,” aldus Van Unen tegen het Parool.

In de foodcourt moeten twintig restaurantjes en drie drinkgelegenheden komen. Er moeten duizend mensen tegelijk kunnen eten. “Het is open van tien uur ‘s ochtends tot tien uur ‘s avonds. Per jaar haal je gemakkelijk een miljoen bezoekers, die straks allemaal eerst langs drie verdiepingen met winkels moeten, die zo vanzelf meer aanloop krijgen.” Het moet een mix worden van bijzondere formules en restaurants die in segment hoger liggen dan de Foodhallen in Amsterdam-West.

Het Magna Plaza had vroeger de functie van een postkantoor, maar werd in 1992 verbouwd door Zweedse vastgoedmagnaat Lars Magnusson. In het pand huizen onder andere Sissy-Boy, Mango, America Today, Lacoste, Cavallaro Napoli en Men at Work.

Magna Plaza