Margreeth Olsthoorn opent nieuwe multibrand winkel met dochter

Margreeth Olsthoorn, bekend van de gelijknamige winkel in Rotterdam, opent een nieuwe winkel. Dit doet ze samen met haar dochter Jip. De winkel zal dan ook de naam krijgen ‘Margreeth Olsthoorn x Jip _ Downtown’, zo meldt Olsthoorn telefonisch aan FashionUnited.

De deuren van het nieuwe concept openen op 11 juli aan de Kruiskade in Rotterdam. Olsthoorn zag de laatste jaren interessante lijnen ontstaan in de modewereld. “Meer jong, fun en cool,” aldus Olsthoorn. De ondernemer is vaak benaderd door jonge labels die graag bij haar high-end winkel in de rekken willen hangen. Hier was niet altijd plaats voor in het pand, Olsthoorn wil ook het aanbod sterk en schoon houden in lijn met het huidige concept. Omdat ze toch een podium wil bieden aan deze nieuwe beweging in de mode is de nieuwe winkel in het leven geroepen.

Margreeth Olsthoorn gaat met dochter voor underground labels

Olsthoorn werd benaderd om een winkel te openen aan de Kruiskade waar de focus meer op kunstzinnigheid komt te liggen in Rotterdam, zo vertelt ze telefonisch. ‘Margreeth Olsthoorn x Jip _ Downtown’ past in deze sfeer omdat in de winkel een combinatie wordt gemaakt tussen high-end modemerken en opkomende underground labels. Denk aan Yoost, Liesbeth Sterkenburg, Daily Paper en Helmut Lang. Dochter Jip, nu 22, droomde al sinds haar zestiende van een eigen winkel. Het is niet de eerste keer dat Jip de mode instapt, ze heeft gewerkt bij diverse modebedrijven en gaat mee op inkoop met haar moeder. Tijdens het inkopen heeft ze al diverse nieuwe en underground merken ontdekt die ook een plek krijgen in het pand aan de Kruiskade.

Door de komst van ‘Margreeth Olsthoorn x Jip _ Downtown’ kan in de oorspronkelijke winkel het aanbod opnieuw onder de loep genomen worden en het concept cleaner en meer high-end gemaakt worden, zo vertelt Olsthoorn. Uiteindelijk zal de toevoeging ‘Uptown’ aan de gevel van de huidige Margreeth Olsthoorn winkel worden gedaan zodat een duidelijk verschil te zien is.

“Je komt bij ons niet voor de labels maar voor de collectie,” aldus Olsthoorn. Moeder en dochter fungeren als de curator en bieden een hoog niveau aan mode en ‘coolness’. Het concept van de winkel is geïnspireerd op een kunstwerk van Willem de Kooning. Het pastelkleurige schilderij Rosy-Fingered Dawn maakte hij als ode aan zijn favoriete plek op Long Island in New York.

Beeld: Margreeth Olsthoorn x Jip _ Downton

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN