• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Nieuwe online speler BestSecret biedt hoge kortingen in besloten outlet

Nieuwe online speler BestSecret biedt hoge kortingen in besloten outlet

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail|CEO INTERVIEW

VIP-ruimtes, limited editions en besloten clubs; vertel een mens dat een product of dienst exclusief is en ze willen het alleen nog maar meer. Hetzelfde principe geldt voor besloten online outlet BestSecret zo vertelt CEO Marian Schikora telefonisch tegen FashionUnited. “Ik krijg elke dag wel een paar mails of mensen alsjeblieft toegelaten kunnen worden, maar zo werkt het niet.” Het online platform maakt in november zijn entree in Nederland, maakt daarom een uitzondering op de mediaschuwe houding en spreekt met FashionUnited.

BestSecret verkoopt designer items tegen flinke kortingen, deze kunnen oplopen tot tachtig procent. De online community, maar ook de winkels die het bedrijf heeft in Duitsland, zijn besloten. Online moet iemand uitgenodigd worden door een lid, waardoor het toegang krijgt tot de vele koopjes. Bij de winkels moet een bezoeker het lidmaatschap aan kunnen tonen voordat hij of zij de winkel in mag. Het concept doet denken aan Showroom Privé en Vente Privée uit Frankrijk.

Besloten online outlet BestSecret lanceert in Nederland

Veel grote merken blijven normaal weg van outlets. Deze merken vrezen dat de merkwaarde daalt wanneer de items op grote schaal tegen gereduceerde prijzen verkocht worden, zo vertelt Schikora. Het besloten karakter van BestSecret vindt echter bij veel merken aansluiting, omdat de producten niet wijdverspreid tegen lage prijzen verkrijgbaar zijn en waardoor het imago ook niet wordt aangetast. “We hebben al jaren een goede relatie met deze merken,” vertelt de topman. Mede dankzij het Duitse moederbedrijf Schustermann & Borenstein, dat lange relaties heeft met veel merken, “zijn we de voorkeurspartner en krijgen overstock in een vroeg stadium.” Schikora omschrijft het concept als de ‘heilige drie eenheid’. “Allereerst houden we de merkwaarde hoog voor merken, ten tweede kopen we direct bij de merken wat gunstig is voor zowel merk en consument en als derde profiteert de klant hierdoor van hoge kortingen.”

Na Duitsland, Oostenrijk en Zweden is het voor het platform ook tijd om uit te breiden naar Nederland. Nederlandse merken zoals Catwalk Junkie, Cowboysbag, dR Amsterdam, Scotch&Soda, Garcia en Fabienne Chapot zijn naast Prada, Lanvin en Liebeskind te vinden. “Nederland is een goede markt, de modesmaak is min of meer hetzelfde en Nederlanders houden van mode. We denken dat ze evenveel van het concept zullen houden als de andere markten waarin we aanwezig zijn.” Wie hoopt BestSecret aan te trekken? “Iedereen die van mode houdt en die niet naakt over straat gaat,” lacht Schikora.

BestSecret lanceert besloten online outlet in Nederland

“We zijn ook zeker aan het kijken naar andere markten binnen Europa.” Het merk heeft twee stenen winkels in Duitsland maar kijkt ook naar internationale markten waar het aanwezig is om een BestSecret winkel te openen. “Ik ben heel enthousiast over Amsterdam,” vertelt Schikora maar hij vertelt dat hij dan ook de rest van het bedrijf moet overtuigen. Volgend gaat er een nieuwe winkel in Frankfurt open en ook in München gaat een extra winkel geopend worden. De bestaande winkels van Schustermann & Borenstein met die het outlet-concept al voeren worden volgend jaar omgebouwd tot BestSecret-winkels.

“We zijn nu marktleider op outlet-gebied in de DACH-regio. Dat willen we ook worden in Nederland.”

Beeld: BestSecret

BestSecret
Online
Outlet