• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Omoda breidt retourtermijn uit naar een jaar

Omoda breidt retourtermijn uit naar een jaar

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail
Beeld: Omoda

Met kosteloos verzenden en retourneren, snelle levering en de optie om zelf een bezorgmoment te kiezen bood modeplatform Omoda haar klanten al een uitgebreide service. Nu doet het bedrijf daar nog een schepje bovenop: de retourtermijn wordt verlengd naar 365 dagen, zo meldt Omoda in een persbericht.

Bij de meeste webwinkels kunnen klanten producten indien gewenst binnen veertien tot dertig dagen retourneren. Met honderd dagen was de retourtermijn van Omoda al uitzonderlijk lang, maar het bedrijf rekt deze nu nog verder op. “Met de verlengde retourtermijn van 100 naar 365 dagen, heeft de klant ruime bedenktijd om een weloverwogen keuze te maken,” zo wordt in het persbericht verklaard.

Wat er gebeurt met artikelen die na een periode langer dan ongeveer zes maanden worden geretourneerd, vermeldt Omoda niet. Na een half jaar zijn de meeste modecollecties immers alweer vervangen door een volgende. FashionUnited heeft navraag gedaan bij Omoda, maar is nog in afwachting van een reactie.

De verlenging van de retourtermijn is onderdeel van een algemene uitbouw van de verzend- en retourmogelijkheden. Sinds kort werkt Omoda naast bezorgdienst DHL ook samen met PostNL, waardoor er servicepunten bij zijn gekomen waar klanten pakketten kunnen ophalen en kunnen retouren door de bezorgdienst bij de klant thuis worden opgepikt.

Omoda
Retouren