Pandora onthult nieuwe winkelconcept

Pandora, het sieradenmerk bekend van de bedelarmbanden, heeft het nieuwe winkelconcept onthuld in Birmingham. Het retail concept moet ‘ontdekken en verzamelen’ stimuleren aldus het persbericht in handen van FashionUnited UK.

De winkel in Birmingham, die een make-over heeft gekregen, heeft geen enkel element meer van de oude lay-out. Van de kleuren, tot de verlichting , tot het interieur; alles om een ‘verwelkomend en interactieve omgeving te creëren, aldus het persbericht. De kleur om de muren is ‘Pandora Pink’. Ook is de monogram van het merk overal te zien. De monogram heeft in de redesign ook een nieuw uiterlijk gekregen.

In de winkel is een speciale ‘bedel bar’ te vinden waar bezoekers armbanden en bedels met elkaar kunnen mixen en matchen. Daarnaast is er een tafel gewijd aan nieuwe producten en bestsellers uit de collectie. De twee elementen hebben het doel om de klanten aan te moedigen de producten aan te raken.

“Technologie heeft de manier waarop mensen winkelen veranderd. Met zoveel keuzes online is het voor een merk niet meer genoeg om alleen kwalitatieve items te verkopen,” aldus Mette Starup, vice president van retail bij Pandora tegen FashionUnited UK. “Een bezoek aan Pandora met intuïtief en speels zijn. Het moet gaan om het ontdekken van schatten, we maken van de winkel een plek waar je tijd wil doorbrengen.”

Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Italië en China zijn de eerste landen waar het nieuwe concept wordt uitgerold. Het winkelconcept zal gedurende 2019 en 2020 nog verder aangescherpt worden. De winkels die niet direct een make-over krijgen, krijgen wel nieuwe visuals voor in de etalage zodat ook zij aansluiten bij de merk herlancering van afgelopen augustus.

Dit artikel werd eerder gepubliceerd op FashionUnited UK. Vertaling en bewerking: Caitlyn Terra

Beeld: Pandora

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN