• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • ‘PostNL bereikt capaciteit, bestellingen blijven achter bij webwinkels’

‘PostNL bereikt capaciteit, bestellingen blijven achter bij webwinkels’

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Ondanks het uitbreiden van de capaciteit bij PostNL is nu toch echt het plafond bereikt met wat de koerier kan verwerken, zo meldt NOS. Een recordaantal van tien miljoen pakketten worden per week bezorgd.

Een woordvoerder van PostNL meldt tegen de NOS dat het bedrijf nu niet alles opgehaald kan worden wat webwinkels aanbieden. “Om ons netwerk draaiende te houden, moeten we nu grenzen aangeven. We lopen echt tegen de grenzen aan.” Door het bereiken van de capaciteit worden zowel webshops als consumenten nu teleurgesteld.

Het is volgens PostNL nog nooit eerder voorgekomen dat het nee moet verkopen aan webshops. Pakketten die achterblijven worden een dag later opgehaald. Vanwege de drukte roept PostNL consumenten nu ook op geen pakketten retour te sturen maar daarmee te wachten tot na Sinterklaas.

bestellingen
E-commerce
pakketten
PostNL