• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Prada gaat schrappen in wholesale distributie netwerk

Prada gaat schrappen in wholesale distributie netwerk

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Prada S.p.A., het moederbedrijf van het welbekende Italiaanse luxemerk, gaat het wholesale segment nog verder rationaliseren, zo meldt het merk tegen WWD. Het merk wil hiermee zorgen dat de prijzen bij alle verkooppunten consistent zijn.

“Vanwege de groeiende complexiteit en fragmentatie van de wholesale markt rationaliseren we het netwerk van onafhankelijke partners,” aldus het modehuis tegen WWD. De verandering zorgt er volgens een woordvoerder voor dat het merk beter controle heeft over de distributie en daarbij het imago van het modehuis. Ook kan het helderder zijn over de prijzen van de items, aldus het merk tegen het mediaplatform, maar hoe dit precies gedaan wordt, is niet duidelijk.

Prada gaf al eerder aan te letten op de prijzen waarvoor de items worden verkocht. Zo gaf het in het jaarverslag van 2018 al aan dat afprijzen vanaf 2019 niet meer zal gebeuren. Afprijzingen werden in 2018 al strategisch teruggebracht.

Prada
Prada S.P.A.