Promiss gaat internationaal en zet expansie vernieuwd winkelconcept door

Een maximale bereikbaarheid met een minimum aantal fysieke winkels, Promiss vaart sinds de overname van FNG in juli 2016 een heel nieuwe koers. Met de opening van de winkels in Maastricht en Rotterdam en de expansie naar Duitsland via onlineverkoop onderstreept Promiss haar groeistrategie. Dat heeft Promiss aangekondigd middels een persbericht.

Vernieuwde winkelconcepten Rotterdam en Maastricht

Na het faillissement in 2015 kreeg niet alleen het logo maar ook de gehele collectie van Promiss een ander uiterlijk. Dat dit vernieuwde concept van Promiss werkt, heeft het merk binnen anderhalf jaar tijd naar eigen zeggen bewezen. De twee winkelopeningen deze week in Rotterdam (aan de Poolsterstraat 116 - 118) en Maastricht (Muntstraat 12-14) maken een totaal van 16 fysieke Promiss-winkels in Nederland en dat is nog maar het begin. Een woordvoerder van Promiss laat aan FashionUnited weten dit jaar nog meer winkels op A-locaties te openen: “Een paar van onze huidige winkels zijn niet gelegen in grootstedelijke gebieden. In de toekomst gaan we echt alleen nog maar open in grote steden. Zolang bestaande winkels in de kleine gebieden echter goed presteren, zou het zonde zijn deze te sluiten.” Eerder werd door het merk de ambitie uitgesproken om in totaal zo’n vijftigtal winkels te openen.

Promiss gaat internationaal en zet expansie vernieuwd winkelconcept door

Onlinestrategie Duitsland

Naast de expansie van fysieke winkels is de online uitbreiding ook een belangrijk onderdeel van de groeistrategie van Promiss. De online groei van het merk wordt bewerkstelligd via diverse online marktplaatsen en (internationale) platformen zoals Wehkamp en Zalando maar ook Amazon in Duitsland, waar het Nederlandse modemerk voor de veertigplusvrouw vanaf begin april 2018 verkrijgbaar is. De eerste internationale stap voor Promiss is de Duitse markt, met Amazon als verkooppunt. De woordvoerder legt telefonisch aan FashionUnited uit: “We hebben het gevoel dat de Duitse vrouw goed aansluit op ons merk. Dat is het voordeel van online verkoop, we kunnen dit nu gaan toetsen. We sluiten het openen van fysieke winkels voor deze markt in de toekomst niet uit, maar focussen ons momenteel op onlinestrategieën. Fysieke uitbreiding in het buitenland is nog niet aan de orde, we zullen eerst moeten afwachten hoe de Duitse online markt reageert.”

In het verleden waren ook al Promiss winkels in Maastricht en Rotterdam. Dit waren winkels behorende bij het vorige Promiss concept. Promiss is sinds juli 2016 in handen van FNG. Het merk onderging bij de nieuwe eigenaar een make-over voor een rentree in de Nederlandse winkelstraten. Een half jaar na de comeback werd besloten de helft van de vestigingen te schrappen vanwege een "tegenvallende match met het vernieuwde merk."

Over FNG

Promiss is onderdeel van het aan Euronext genoteerde FNG. In boekjaar 2017 kon de Belgische modegroep, die onder andere Miss Etam en Brantano in de portefeuille heeft, een plus van 2,8 miljoen euro in de boeken schrijven.

Beeld: Promiss Maastricht

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN