Franse modegroep SMCP heeft een deal getekend met Farfetch om producten van zijn merk Sandro Paris te verkopen via het Britse luxeplatform. “Farfetch is met 13 miljoen klanten per maand de ideale partner voor Sandro om het bereik van het merk te laten groeien," legt SMCP uit in een persbericht.

De samenwerking met Farfetch is de nieuwste stap die SMCP zet in zijn plannen om de digitale aanwezigheid van Sandro te vergroten, na de lancering van een webshop en een samenwerkingscontract met de Chinese e-commerce reus JD.com.

“We zijn overtuigd dat de beschikbaarheid van onze producten op Farfetch zal bijdragen aan de digitale uitbreiding van het merk over de hele wereld. Deze samenwerking zal Sandro positioneren als een luxemerk en zijn visibiliteit over de wereld verbeteren," zegt Sandro CEO Isabelle Alouch in het persbericht.

Sandro werd opgericht in 1984 door Evelyne Chetrite, die nog steeds werkt als creatief directeur. Typerend voor het merk zijn minimalistische silhouetten geïnspireerd op de Parijse stijl. De collecties zijn te koop bij fysieke winkels in 39 landen, en met e-commerce opereert het merk in 19 landen. Door de samenwerking met Farfetch is Sandro nu in 190 landen verkrijgbaar.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN