• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Schoenen e-tailer Mybudapester.com richt zich op Aziatische markt

Schoenen e-tailer Mybudapester.com richt zich op Aziatische markt

Door Saraï van Well

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Duitse e-tailer in luxe schoenen Mybudapester breidt haar activiteiten uit naar de Aziatische markt met een eigen kantoor in de Chinese hoofdstad Peking. Dat maakte het bedrijf bekend in een persbericht.

Het bedrijf betreedt de Aziatische markt aan het eind van het jaar met een online winkel in China. Daarvoor is reeds een kantoor opgezet in de hoofdstad waar momenteel vier medewerkers werkzaam zijn. De vertaling van de website naar het Mandarijns is inmiddels voltooid en de e-tailer gaat de komende maanden op zoek naar meer medewerkers. Ook zet het bedrijf de uitbreiding van de samenwerking met partners en Aziatische investeerders voort, vermelden ze in het persbericht.

“Onze nieuwe locatie in China is een belangrijke mijlpaal in onze bedrijfsgeschiedenis”, aldus Matthias Nebus, medeoprichter van mybudapester.com in het persbericht. “Zo reageren we onmiddellijk op de groei van het luxe segment en zijn we onze concurrent een stap voor.”

Mybudapester.com is sinds de oprichting in 2015 voortdurend gegroeid en is van plan om haar omzet dit jaar te verdubbelen tot 20 miljoen euro, melden zij in hetzelfde persbericht. Het bedrijf is wereldwijd actief, van Europa tot aan de Verenigde Staten en van Australië tot aan Azië. Vorig jaar maakte het bedrijf bekend de komende jaren meer te gaan richten op het buitenland en dan voornamelijk op de Aziatische markt. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitersland genereert het bedrijf momenteel 85 procent van de omzet. Mybudapester.com mikt op 50 procent buitenlands aandeel van de omzet voor de komende jaren.

Mybudapester.com