De online bestellingen lopen nog steeds op, maar dat brengt ook een schuldgevoel met zich mee, zo blijkt uit het onderzoek van Descartes. Hoe kleiner de bezorgafstand van een pakket, hoe minder het schuldgevoel, aldus het onderzoek dat is uitgevoerd onder ruim 1.000 Nederlanders.

Men voelt zich het schuldigst bij een bestelling uit een ander werelddeel. 28 procent van de ondervraagden geeft aan hierdoor een schuldgevoel te hebben. Over een bestelling in eigen land voelt slechts 16 procent zich schuldig. Over het algemeen voelen meer mensen zich schuldig over het retourneren van een bestelling dan het laten bezorgen van een pakket.

“We worden met z’n allen steeds milieubewuster en consumenten realiseren zich dat de opkomst van e-commerce ook nadelen heeft,” aldus Albert Roekel, director solutions consultant bij Descartes in het persbericht. “Producenten en leveranciers zien de toegenomen bezorgdheid om het milieu ook en daarom krijgen we bij Descartes steeds vaker de vraag hoe het logistieke proces zo duurzaam mogelijk ingericht kan worden.” Descartes verzorgt softwareoplossingen voor de logistiek.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN