Shoebaloo lanceert nieuw concept filiaal Koningsplein
bezig met laden...
Dertig jaar geleden opende Shoebaloo zijn eerste filiaal aan het Koningsplein in Amsterdam. Deze week heeft de schoenenzaak een nieuw winkelconcept gelanceerd: een speciale heren- en damesomgeving.
Het linkerpand (Koningsplein 5) geeft toegang tot de herenwinkel, die vorig jaar heropend is, en de rechteringang (Koningsplein 7) is voor de damesboutique.
"Dames winkelen graag in een rustige, privé-setting en heren willen graag naar binnen en naar buiten. Daarom hebben we een dames- en een herenomgeving gecreëerd, zodat iedere klant op zijn of haar manier kan winkelen. Wel naast elkaar natuurlijk," vertelt Marlon Streim, directeur van Shoebaloo.
Beide winkels hebben een eigen concept en identiteit; de herenwinkel heeft een heldere en lichte uitstraling, terwijl er in de dameszaak gebruik is gemaakt van donker marmer. Het ontwerp van de nieuwe Shoebaloo-winkels is van MVSA Architects, die ook andere vestigingen van Shoebaloo onder handen nam.
Shoebaloo is begin jaren zeventig opgericht door Hartog Streim. De eerste winkel opende hij in de Amsterdamse Jordaan. Na 38 jaar heeft zijn zoon Marlon Streim het schoenenwinkel imperium overgenomen. De winkel in de Jordaan heeft inmiddels plaatsgemaakt voor vestigingen op A-locaties in Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Utrecht, ook is er een webstore.