• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Spaanse merk Laagam opent eerste winkel buiten Spanje in Amsterdam

Spaanse merk Laagam opent eerste winkel buiten Spanje in Amsterdam

Retail
Credits: Laagam.
Door Alicia Reyes Sarmiento

bezig met laden...

Automatische vertaling

Scroll down to read more

Het Spaanse damesmodemerk Laagam, opgericht door Inés Arroyo, Diego Arroyo en Christian Badia, versterkt zijn aanwezigheid in de fysieke retail en zet zijn internationale groeistrategie voort met de opening van zijn eerste winkel buiten Spanje, die de komende maanden in Amsterdam gepland staat.

De Nederlandse hoofdstad heeft al lange tijd een sterke band met het merk. De ontwerpen, die van zichzelf al niet onopgemerkt blijven, zijn er regelmatig te zien langs de grachten. Laagam heeft namelijk een sterke aanwezigheid in de Bijenkorf, de bekende lokale warenhuisketen, en in andere multibrandstores zoals Muze the Store. Deze laatste voert ook andere Spaanse merken zoals Camper en Susmie's in haar assortiment.

De opening volgt bovendien enkele maanden na een tweedaagse private showroom van Laagam in hotel The Hoxton Lloyd afgelopen juli. Het doel was de versterking van het commerciële netwerk en de positionering op de Nederlandse markt. Dit alles diende als test en bevestiging dat de markt het merk met open armen ontvangt.

De nieuwe winkel komt aan de Heiligeweg, een van de drukste winkelstraten in het centrum van Amsterdam. Deze straat verbindt de Kalverstraat met de Leidsestraat. De Kalverstraat is de belangrijkste winkelstraat van de stad, waar ook brillenmerk Meller zijn eerste internationale verkooppunt opende. In de Leidsestraat opende het Spaanse Nude Project onlangs zijn flagshipstore. Op een steenworp afstand bevinden zich ook de winkels van Two Jeys, Alohas en Bimba y Lola. Hierdoor ontstaat een gebied waar opkomende Spaanse merken steeds prominenter aanwezig zijn.

Dit internationale offensief is onderdeel van een bredere expansiestrategie, die ook de ontwikkeling van het merk in Latijns-Amerika omvat. Het wordt ondersteund door de verwachting van een positief nettoresultaat en een omzet van tien miljoen euro eind 2025, aldus het Spaanse vakblad Modaes.

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Laagam