Artikelen door Alicia Reyes Sarmiento
Journalist en Audiovisual Communicator Alicia Reyes Sarmiento (1999) werkt sinds 2021 bij FashionUnited. Ze schrijft voor de Spaanse en Latijns-Amerikaanse markten en gaat graag op pad om branche-evenementen te verslaan. Alicia is geinteresseerd in global trends en spreekt daarvoor regelmatig met sleutelfiguren in de modesector. Met een passie voor innovatie en duurzaamheid verdiept Alicia zich momenteel in hoe kunstmatige intelligentie (AI) redactionele processen kan verbeteren en effectievere contentstrategieën kan ondersteunen binnen het voortdurend veranderende (mode)nieuwslandschap.
Nude Project landt in Amsterdam: een door Kubrick geïnspireerde winkel om Noord-Europa te veroveren
Bruno Casanovas, medeoprichter en creatief directeur van het Spaanse Nude Project, ontvangt ons bij de deuren van hun nieuwe vestiging in Amsterdam, de nieuwste aanwinst in hun netwerk van fysieke winkels. Met deze recente toevoeging aan hun portfolio van fysieke locaties wil Nude Project Noord-Europa veroveren en aantonen dat ze niet langer...
Retail|IN BEELD Featuredbezig met laden...
Scuffers: Hoe bouw je een cultmerk?
Opkomende Spaanse merken herdefiniëren de regels van streetwear. Hun succesformule is niet langer uitsluitend gebaseerd op de kleding die ze verkopen. Het is nu gebaseerd op hun vermogen om een ambitieus project op te bouwen dat emotioneel contact maakt met hun publiek. Tegenwoordig ligt de echte waarde in het consolideren van een loyale...
Modebezig met laden...
Een blik op de Spaanse bruidsmodesector: Verovert het buitenland en past zich aan nieuwe tijden aan
Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW) warmt op en bereidt zich, wederom, voor om het epicentrum van de bruidsmode te worden. Aan de vooravond van een nieuwe editie (het evenement loopt 23 tot en met 27 april) bevestigt het evenement zijn rol als de belangrijkste nationale etalage van een sector die niet alleen “ja” blijft zeggen, maar ook een...
BusinessFeaturedbezig met laden...
MBBFW: 5 Roemeense labels om in de gaten te houden
Voor de tweede editie van Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week (MBBFW), die van 27 tot en met 30 maart plaatsvond, bracht het programma meer dan twintig ontwerpers uit Roemenië, Oekraïne, Polen, Hongarije, Moldavië en Italië samen. Na de shows te bekijken, richten we nu onze aandacht op de Roemeense scene: Een bloeiend creatief ecosysteem....
Mode|IN BEELD Featuredbezig met laden...
Boekarest claimt positie in de Europese mode: Talent, strategie en kennis vormen de kern van Oost-Europa
In slechts twee edities heeft Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week (MBBFW) zich weten te positioneren als een van de meest interessante evenementen in de opkomende internationale modewereld. Het Roemeense evenement bouwt aan een ambitieus platform, gedreven door belangrijke institutionele allianties – zoals de Camera Nazionale della Moda...
ModeFeaturedbezig met laden...
Zara kleurt oranje om de Nederlandse consument te veroveren
Elk jaar op 27 april (maar dit jaar op 26 april) kleurt Nederland oranje ter ere van de verjaardag van koning Willem-Alexander. Koningsdag is een van de meest iconische feestdagen van het land, met straatmarkten, livemuziek, bootfeesten en duizenden mensen gekleed in de kleur van het Huis Oranje-Nassau. Dit jaar zet Zara een strategische stap om...
Modebezig met laden...
Sensualiteit, vloeiende tailoring en drama: De FW25-trends van MBFW Madrid
Van 19 tot 23 februari 2025 vierde de Mercedes-Benz Fashion Week Madrid (MBFW Madrid) haar 81e editie. Dit seizoen reflecteerde de catwalk een interessante dualiteit: aan de ene kant bevestigt de Spaanse mode haar sterke band met vakmanschap, kleermakerij en verfijning; aan de andere kant introduceert een nieuwe generatie merken een meer relaxte...
Mode|IN BEELD Featuredbezig met laden...
Duurzaam modemerk Skfk versterkt wereldwijde aanwezigheid
2024 was een belangrijk jaar voor Skfk (voorheen Skunkfunk). Het merk, dat in de jaren 90 in Baskenland (Noord-Spanje) werd opgericht, start 2025 met een sterke focus op internationalisering en het verder versterken van zijn identiteit op de wereldmarkt. Samenvatting • Skfk, voorheen Skunkfunk, focust zich in 2025 op internationalisering en...
Business|Interview bezig met laden...
Oniverse richt pijlen op La Perla om merkenportfolio te versterken
De Italiaanse groep Oniverse, voorheen bekend als Calzedonia en eigenaar van lingeriemerken zoals Intimissimi en Falconeri, heeft haar interesse in de overname van La Perla, een van 's werelds meest iconische luxe lingeriemerken, nieuw leven ingeblazen. Volgens de Italiaanse krant Il Sole 24 Ore heeft Sandro Veronesi, de leider van de groep, al...
Businessbezig met laden...
Zalando’s trendvoorspelling voor 2025: Vijf macrotrends die de mode zullen bepalen
In een dynamisch, constant veranderend modelandschap is het voor merken cruciaal om trends vroegtijdig te identificeren en zich flexibel aan te passen om toekomstige relevantie te garanderen. Gebaseerd op een database van meer dan 50 miljoen klanten in Europa, heeft de in Berlijn gevestigde online retailer Zalando vijf belangrijke macrotrends ge...
ModeFeaturedbezig met laden...