Artikelen door Alicia Reyes Sarmiento
Journalist en Audiovisual Communicator Alicia Reyes Sarmiento (1999) werkt sinds 2021 bij FashionUnited. Ze schrijft voor de Spaanse en Latijns-Amerikaanse markten en gaat graag op pad om branche-evenementen te verslaan. Alicia is geinteresseerd in global trends en spreekt daarvoor regelmatig met sleutelfiguren in de modesector. Met een passie voor innovatie en duurzaamheid verdiept Alicia zich momenteel in hoe kunstmatige intelligentie (AI) redactionele processen kan verbeteren en effectievere contentstrategieën kan ondersteunen binnen het voortdurend veranderende (mode)nieuwslandschap.
BFShow: Brazilië klimt op als strategische hub voor schoenenproductie
Wanneer het gaat over de grote spelers in de schoenenindustrie wereldwijd, dan krijgt Azië meestal de meeste aandacht. Echter, aan de andere kant van de Atlantische Oceaan timmert Brazilië hard aan de weg om zich te positioneren als een strategische speler in de wereldwijde industrie. Momenteel is het de vierde grootste schoenenproducent ter...
Beurzen|LONGREAD Featuredbezig met laden...
On ziet omzet met 43 procent stijgen, maar de nettowinst daalt
Het Zwitserse sportkleding- en schoenenmerk On kende een sterke start van 2025. De omzet bleef stijgen gedurende het eerste kwartaal van 2025, dankzij de kracht van het direct-to-consumer kanaal en de positieve ontvangst van de nieuwste collecties. De netto winstgevendheid werd echter beïnvloed door diverse externe financiële factoren, wat het...
Businessbezig met laden...
Badkledingmerk Andie neemt Richer Poorer over: Een nieuwe stap in de d2c-trend
Het Amerikaanse badkledingmerk Andie heeft het Californische merk Richer Poorer overgenomen, dat bekendstaat om comfortabele kleding zoals T-shirts en truien. Deze overname, gefinancierd met eigen middelen van Andie, markeert de eerste acquisitie voor het merk sinds de oprichting acht jaar geleden. De financiële voorwaarden van de transactie...
Businessbezig met laden...
Alohas landt in Amsterdam: 'Een belangrijke markt om verder te groeien in Noord-Europa'
Na de opening van de eerste fysieke winkel in New York, blijft het Spaanse bedrijf Alohas de omnichannelstrategie versterken met de opening van de eerste winkel in Nederland. Deze nieuwe opening is een belangrijke stap in de Europese expansie van het merk, dat al verkooppunten heeft in Spanje, Italië en Frankrijk. Met een gevestigde klantenkring...
Retail|INTERVIEW Featuredbezig met laden...
België krijgt grootste Zara-winkel ter wereld
Inditex opent in Antwerpen de grootste Zara-winkel ter wereld. De opening, gepland voor medio 2026, maakt deel uit van het project Meir Corner. Dit is een ambitieus initiatief voor stadsvernieuwing dat het centrum van de stad wil revitaliseren. De opening is meer dan een strategie voor commerciële expansie. Het wil dienen als een model voor de...
Retailbezig met laden...
Barcelona Bridal Fashion Week viert de punkromantische erfenis van Vivienne Westwood
De Britse firma Vivienne Westwood, internationale gast van deze editie, nam het stokje over van giganten als Giambattista Valli, Viktor&Rolf en Elie Saab. Tijdens de Barcelona Bridal Night, een van de meest opvallende evenementen van de Barcelona Bridal Fashion Week 2025, die van 23 tot en met 27 april in Barcelona plaatsvindt, trok het merk...
Mode|IN BEELD bezig met laden...
Bruno Casanovas (Nude Project): “We zijn niet langer alleen een merk van sweaters”
Bruno Casanovas en Álex Benlloch, medeoprichters van Nude Project, vierden afgelopen weekend de opening van hun eerste permanente winkel in Amsterdam. Dit is een belangrijke stap in de versterking van hun internationale aanwezigheid en hun intrede in Noord-Europa. Met dit nieuwe verkooppunt zijn er nu acht fysieke winkels van een merk sinds de...
Business|INTERVIEW Featuredbezig met laden...
Nude Project landt in Amsterdam: een door Kubrick geïnspireerde winkel om Noord-Europa te veroveren
Bruno Casanovas, medeoprichter en creatief directeur van het Spaanse Nude Project, ontvangt ons bij de deuren van hun nieuwe vestiging in Amsterdam, de nieuwste aanwinst in hun netwerk van fysieke winkels. Met deze recente toevoeging aan hun portfolio van fysieke locaties wil Nude Project Noord-Europa veroveren en aantonen dat ze niet langer...
Retail|IN BEELD Featuredbezig met laden...
Scuffers: Hoe bouw je een cultmerk?
Opkomende Spaanse merken herdefiniëren de regels van streetwear. Hun succesformule is niet langer uitsluitend gebaseerd op de kleding die ze verkopen. Het is nu gebaseerd op hun vermogen om een ambitieus project op te bouwen dat emotioneel contact maakt met hun publiek. Tegenwoordig ligt de echte waarde in het consolideren van een loyale...
Modebezig met laden...
Een blik op de Spaanse bruidsmodesector: Verovert het buitenland en past zich aan nieuwe tijden aan
Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW) warmt op en bereidt zich, wederom, voor om het epicentrum van de bruidsmode te worden. Aan de vooravond van een nieuwe editie (het evenement loopt 23 tot en met 27 april) bevestigt het evenement zijn rol als de belangrijkste nationale etalage van een sector die niet alleen “ja” blijft zeggen, maar ook een...
BusinessFeaturedbezig met laden...