Artikelen door Alicia Reyes Sarmiento
Journalist en Audiovisual Communicator Alicia Reyes Sarmiento (1999) werkt sinds 2021 bij FashionUnited. Ze schrijft voor de Spaanse en Latijns-Amerikaanse markten en gaat graag op pad om branche-evenementen te verslaan. Alicia is geinteresseerd in global trends en spreekt daarvoor regelmatig met sleutelfiguren in de modesector. Met een passie voor innovatie en duurzaamheid verdiept Alicia zich momenteel in hoe kunstmatige intelligentie (AI) redactionele processen kan verbeteren en effectievere contentstrategieën kan ondersteunen binnen het voortdurend veranderende (mode)nieuwslandschap.
Alohas landt in Amsterdam: 'Een belangrijke markt om verder te groeien in Noord-Europa'
Na de opening van de eerste fysieke winkel in New York, blijft het Spaanse bedrijf Alohas de omnichannelstrategie versterken met de opening van de eerste winkel in Nederland. Deze nieuwe opening is een belangrijke stap in de Europese expansie van het merk, dat al verkooppunten heeft in Spanje, Italië en Frankrijk. Met een gevestigde klantenkring...
Retail|INTERVIEW Featuredbezig met laden...
België krijgt grootste Zara-winkel ter wereld
Inditex opent in Antwerpen de grootste Zara-winkel ter wereld. De opening, gepland voor medio 2026, maakt deel uit van het project Meir Corner. Dit is een ambitieus initiatief voor stadsvernieuwing dat het centrum van de stad wil revitaliseren. De opening is meer dan een strategie voor commerciële expansie. Het wil dienen als een model voor de...
Retailbezig met laden...
Barcelona Bridal Fashion Week viert de punkromantische erfenis van Vivienne Westwood
De Britse firma Vivienne Westwood, internationale gast van deze editie, nam het stokje over van giganten als Giambattista Valli, Viktor&Rolf en Elie Saab. Tijdens de Barcelona Bridal Night, een van de meest opvallende evenementen van de Barcelona Bridal Fashion Week 2025, die van 23 tot en met 27 april in Barcelona plaatsvindt, trok het merk...
Mode|IN BEELD bezig met laden...
Bruno Casanovas (Nude Project): “We zijn niet langer alleen een merk van sweaters”
Bruno Casanovas en Álex Benlloch, medeoprichters van Nude Project, vierden afgelopen weekend de opening van hun eerste permanente winkel in Amsterdam. Dit is een belangrijke stap in de versterking van hun internationale aanwezigheid en hun intrede in Noord-Europa. Met dit nieuwe verkooppunt zijn er nu acht fysieke winkels van een merk sinds de...
Business|INTERVIEW Featuredbezig met laden...
Nude Project landt in Amsterdam: een door Kubrick geïnspireerde winkel om Noord-Europa te veroveren
Bruno Casanovas, medeoprichter en creatief directeur van het Spaanse Nude Project, ontvangt ons bij de deuren van hun nieuwe vestiging in Amsterdam, de nieuwste aanwinst in hun netwerk van fysieke winkels. Met deze recente toevoeging aan hun portfolio van fysieke locaties wil Nude Project Noord-Europa veroveren en aantonen dat ze niet langer...
Retail|IN BEELD Featuredbezig met laden...
Scuffers: Hoe bouw je een cultmerk?
Opkomende Spaanse merken herdefiniëren de regels van streetwear. Hun succesformule is niet langer uitsluitend gebaseerd op de kleding die ze verkopen. Het is nu gebaseerd op hun vermogen om een ambitieus project op te bouwen dat emotioneel contact maakt met hun publiek. Tegenwoordig ligt de echte waarde in het consolideren van een loyale...
Modebezig met laden...
Een blik op de Spaanse bruidsmodesector: Verovert het buitenland en past zich aan nieuwe tijden aan
Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW) warmt op en bereidt zich, wederom, voor om het epicentrum van de bruidsmode te worden. Aan de vooravond van een nieuwe editie (het evenement loopt 23 tot en met 27 april) bevestigt het evenement zijn rol als de belangrijkste nationale etalage van een sector die niet alleen “ja” blijft zeggen, maar ook een...
BusinessFeaturedbezig met laden...
MBBFW: 5 Roemeense labels om in de gaten te houden
Voor de tweede editie van Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week (MBBFW), die van 27 tot en met 30 maart plaatsvond, bracht het programma meer dan twintig ontwerpers uit Roemenië, Oekraïne, Polen, Hongarije, Moldavië en Italië samen. Na de shows te bekijken, richten we nu onze aandacht op de Roemeense scene: Een bloeiend creatief ecosysteem....
Mode|IN BEELD Featuredbezig met laden...
Boekarest claimt positie in de Europese mode: Talent, strategie en kennis vormen de kern van Oost-Europa
In slechts twee edities heeft Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week (MBBFW) zich weten te positioneren als een van de meest interessante evenementen in de opkomende internationale modewereld. Het Roemeense evenement bouwt aan een ambitieus platform, gedreven door belangrijke institutionele allianties – zoals de Camera Nazionale della Moda...
ModeFeaturedbezig met laden...
Zara kleurt oranje om de Nederlandse consument te veroveren
Elk jaar op 27 april (maar dit jaar op 26 april) kleurt Nederland oranje ter ere van de verjaardag van koning Willem-Alexander. Koningsdag is een van de meest iconische feestdagen van het land, met straatmarkten, livemuziek, bootfeesten en duizenden mensen gekleed in de kleur van het Huis Oranje-Nassau. Dit jaar zet Zara een strategische stap om...
Modebezig met laden...