(advertentie)
(advertentie)
Stella McCartney zet met nieuw retailconcept in op duurzaamheid

Stella McCartney heeft in Parijs een tweede winkel geopend. In de nieuwe zaak is het nieuwe retailconcept onthuld. De nieuwe winkel heeft een sterke focus op duurzaamheid.

Zo is in het ontwerp gebruik gemaakt van organische, duurzame en handgemaakte materialen. Bijvoorbeeld gerecupereerd hout en beton en op maat gemaakte keramiektegels. De winkel is gevestigd op de Rue st Honoré, niet ver van de eerste Parijse winkel van het merk.

Stella McCartney zet met nieuw retailconcept in op duurzaamheid

“Ik wilde echt dat onze klanten een emotionele reactie hadden op de materialen in de winkel, niet alleen reageren op het product, maar ook reageren op de omgeving,” aldus ontwerper Stella McCartney. “En ik wilde nieuwe afwerkingen onderzoeken door duurzame en milieuvriendelijke materialen te gebruiken die bewerkt konden worden tot een moderne en hedendaagse sfeer.”

Stella McCartney maakt zich hard voor het verduurzamen van de mode-industrie. Duurzaamheid is een van de belangrijkste pijlers van het bedrijf en gelijknamige merk. De collecties zijn bijvoorbeeld op een verantwoorde manier geproduceerd en geheel veganistisch. McCartney houdt ook haar effect van haar bedrijf op het milieu bij en is hier open over.

Beeld: Stella McCartney