• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Sweatshop Schone Kleren Campagne naar Groningen

Sweatshop Schone Kleren Campagne naar Groningen

Door Esmee Blaazer

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

De pop-up 'sweatshop' van Schone Kleren Campagne gaat naar Grongingen. De winkel is een vervolg op de succesvolle actie in de Kalverstraat in Amsterdam, waar Schone Kleren Campagne en Mama Cash een sweatshop nabootsten. Sweatshop is de benaming voor een naaiatelier waarin arbeiders in landen als als Bangladesh en India kleding maken onder erbarmelijke omstandigheden.

Met de sweatshop wil Schone Kleren Campagne consumenten bewustzijn bijbrengen hoe laaggeprijsde kleding van fast fashion retailers wordt gemaakt, en laten zien wat zij zelf wat kunnen doen om de situatie te verbeteren. “Als consument ben je een hele belangrijke schakel in de keten. Als meer mensen in winkels vragen hoe de kleding gemaakt wordt en vragen om schone kleren, moeten de grote merken uiteindelijk wel meegaan,” zei Tara Scally, woordvoerdster van Schone Kleren Campagne in mei. "Na de ramp met de instorting van Rana Plaza zijn gelukkig steeds meer mensen zich hiervan bewust, maar hoe meer steun we hebben, hoe sneller de modeindustrie zal veranderen”.

De Groningse pop-up store opent tijdens het evenement de Nacht van de Mode, op 24 en 25 september, de deuren. De winkel is te vinden aan de Grote Markt, op de hoek van de Poelestraat.

Bezoekers kunnen in de sweatshop een gezeefdrukt canvas tasje kopen, voor een bedrag naar keuze.

Foto: Schone Kleren Campagne sweatshop Amsterdam

Schone Kleren Campagne
Sweatshop