• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Tieners worden vaker mode-ondernemer

Tieners worden vaker mode-ondernemer

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Tieners die samenwerken. Credits: Unsplash

Kinderen tussen de 10 en 14 jaar oud beginnen vaker een eigen mode-onderneming, zo blijkt uit door de NOS opgevraagde cijfers van de Kamer van Koophandel. Dit jaar schreven in totaal drie keer zoveel tieners zich in bij de KVK, vergeleken met vijf jaar geleden.

De meeste tieners beginnen een onderneming online. Daarbij is de verkoop van kleding en andere mode-artikelen het populairst, weet de NOS. Op de tweede plaats komt de verkoop van snoep en andere etenswaren.

Het aantal ingeschreven kinderen tussen de 10 en 14 jaar oud staat op 355. In vergelijking met 2019 zijn dat er 243 meer. Dat het aantal tieners met een eigen onderneming stijgt, komt waarschijnlijk door de aandacht voor zelfstandig ondernemerschap binnen het onderwijs, aldus de NOS. Ook de digitale vaardigheid, lage drempels bij digitale activiteiten zoals vloggen en bloggen spelen hierbij een belangrijke rol.

Kamer van Koophandel
Ondernemen
ONDERWIJS