Artikelen door Sylvana Lijbaart
PostNL bezorgt meer pakketten, maar noemt 2024 ‘financieel teleurstellend jaar’
PostNL ziet de omzet en het volume in pakketten stijgen, maar noteert een flinke daling in het genormaliseerde ebit (winst exclusief belastingen en rente) in 2024. CEO Herna Verhagen spreekt van een financieel teleurstellend jaar, zo schrijft ze in een financiële update. Het post- en pakketbedrijf noteert een omzet van 937 miljoen euro in het...
Businessbezig met laden...
Modemerk Girav benoemt nieuwe CEO
De oprichters van Nederlands kledingmerk Girav doen een stap terug en geven de leiding van het bedrijf aan een nieuwe Chief Executive Officer: Stefan van den Berg. Oprichters Erik de Weerd en Jopie Geerts blijven nog wel betrokken bij het bedrijf, zo maken zij bekend op LinkedIn. De Weerd en Geerts vinden dat het tijd is voor nieuwe energie en...
Mensenbezig met laden...
Nieuwe formule van The Sting Companies ‘Club République’ opent derde winkel in Eindhoven
Club République opent haar derde winkel in Eindhoven. De nieuwe formule van The Sting Companies geeft het oude Scotch & Soda-pand aan de Rechtestraat een nieuwe invulling, zo wordt bekendgemaakt in een persbericht. Club République opent op 31 januari 2025 officieel haar deuren. Club République staat naar eigen zeggen bekend om haar gezellige en...
Retailbezig met laden...
Locatus: Hema voor het eerst in Belgische top 50 winkelformules
Het Nederlandse warenhuis Hema staat voor het eerst in de Belgische top 50 winkelformules van Locatus. In Nederlands staat Hema al jarenlang steevast in de top 10. Het gaat om de top 50 winkelformules waarbij wordt gekeken naar winkelvloeroppervlakte (WVO). Hema maakt voor de eerste keer deel uit van de top 50 in België, nadat het Nederlandse...
Retailbezig met laden...
Sandro opent eerste winkel in India
Sandro opent zijn eerste winkel in India. Het Franse merk strijkt neer in de stad Mumbai, zo wordt bekendgemaakt in een persbericht. De eerste Indiaase winkel maakt de weg vrij voor verdere expansie in Zuid-Azië. Sandro’s eerste winkel in Mumbai weerspiegelt het kenmerkende ontwerp van zijn flagshipstores over heel de wereld. De winkel is zo’n...
Retailbezig met laden...
Utrecht en Boxo openen inleverpunten voor herbruikbare verzendverpakkingen
Samen tegen verspilling, dat is wat gemeente Utrecht wil bereiken in samenwerking met de Nederlandse start-up Boxo. De gemeente en Boxo openden op 15 januari inleverpunten voor herbruikbare verzendverpakkingen, zo wordt bekendgemaakt in een persbericht. Boxo rolt zijn systeem met herbruikbare verzendverpakkingen geleidelijk uit door heel...
Retailbezig met laden...
Shein’s retourzendingen reizen de wereld rond, ondanks beloftes dat niet te doen
Goedkope kledingstukken die altijd aansluiten op de laatste trends; Shein weet met zijn ultra fast fashion hoog te scoren bij consumenten. Het gemak waarmee producten in grote hoeveelheden worden besteld, brengt echter een schaduwzijde met zich mee: retourzendingen. Maar wat gebeurt er met de geretourneerde Shein-kleding? Het Zweedse dagblad...
Business|update bezig met laden...
Positieve modeflitsen: Essentiel Antwerp steunt Orange Babies en The Launch geeft reststoffen nieuwe bestemming
Positief modenieuws verdient extra aandacht. Daarom licht FashionUnited iedere twee weken een aantal noemenswaardige berichten uit. Vandaag verdienen Essentiel Antwerp, The Launch en Geox een podium. Essentiel Antwerp en Orange Babies vragen aandacht voor HIV onder moeders en kinderen met exclusieve hoodie Essentiel Antwerp zet zich in tegen de...
Modebezig met laden...
Creativiteit zorgt voor heling in SS26: De vier trends volgens Christine Boland
Van politieke discussies tot duurzame kwesties; de wereld maakt zich zorgen. Deze onderwerpen worden op verschillende manieren vertaald in de kunst- en modewereld. Hoe gaan deze industrieën met beladen onderwerpen als deze om? Volgens trendforecaster Christine Boland draait het in de kunst- en modewereld vanaf nu om helen en herstellen. “Het...
Modebezig met laden...
Creatief ondernemerschap en hoop: Preview Kids geeft kindermode stabiele ontmoetingsplek
Preview Kids, de enige kindermodebeurs in de Benelux, heeft na twee succesvolle edities een reputatie opgebouwd als ‘een stabiele factor in een tumultueus kindermodelandschap’. Die stabiliteit blijkt precies wat de industrie nodig heeft, zo klinkt het op maandagmiddag bij een bezoek aan de beurs in Nieuwegein. Er zijn verrassend optimistische...
Beurzen|verslag bezig met laden...