Artikelen door Sylvana Lijbaart
‘Forever 21 plant opnieuw winkelopeningen in Europa’
29 mrt 2023 - Retail
Fast fashion keten Forever 21 plant volop nieuwe winkels te openen als onderdeel van de groeistrategie, dat meldt Natasha Fishman, Chief Communications Officer van moederbedrijf Authentic Brands, tijdens een gesprek met RetailTrends. Ook voor Europa staan er nieuwe openingen op de agenda. Allereerst focust Forever 21 zich op de Golfregio (de...
Italiaanse brillengigant Marcolin Group noteert omzetplus van 20 procent in boekjaar 2022
29 mrt 2023 - Business
Het Italiaanse brillenbedrijf Marcolin behaalt een omzetplus van 20 procent in boekjaar 2022. De netto-omzet strijkt daardoor neer op 547,4 miljoen euro, zo blijkt uit de jaarresultaten van het bedrijf. De aangepaste EBITDA (winst voor rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie) bedraagt 61 miljoen euro, een stijging van 21,7 procent in...
Lululemon Athletica Inc. boekt omzetplus van 30 procent in boekjaar 2022
29 mrt 2023 - Business
Het Canadese sportmodebedrijf Lululemon Athletica Inc. behaalt in boekjaar 2022 een omzetgroei van 30 procent, zo blijkt uit de financiële resultaten. Door omzetstijging komt de jaaromzet neer op 8,1 miljard Canadese dollar. Omgerekend is dat 5,5 miljard euro. Hoewel het bedrijf een omzetplus van 30 procent in de boeken schrijft, daalt de...
Han Bosman over het huidige e-commerce landschap: “Er is iets bijzonders gebeurd”
29 mrt 2023 - Business
Op 29 en 30 maart vindt de zestiende editie van de Webwinkel Vakdagen plaats in de Jaarbeurs in Utrecht- een beurs die aandacht besteedt aan de digital commerce branche. De branche verandert continu, dus hoe staat het met het e-commerce landschap? FashionUnited belt met Han Bosman, de oprichter van Webwinkel Vakdagen. Hoe kijkt u naar het...
UWV: Arbeidsmarkt in laatste kwartaal 2022 nog steeds krap
28 mrt 2023 - Business
Ondanks een lichte daling in het tweede halfjaar van 2022, blijft de Nederlandse arbeidsmarkt zeer krap, blijkt uit cijfers van het UWV. De arbeidsmarkt bereikt, na zes kwartalen op rij, een (voorlopig) hoogtepunt in het tweede kwartaal van 2022. De lichte daling volgde in het derde kwartaal en zette in het vierde kwartaal verder door, schrijft...
André Maeder is nieuwe CEO van European Luxury Department Store Group
28 mrt 2023 - Mensen
André Maeder is de nieuwe CEO van de European Luxury Department Store Group, dat bevestigt KadeWe aan FashionUnited. Maeder neemt per 1 april de CEO-rol op zich. Hij zal deze functie aan zijn huidige rol als Managing Director bij het Duitse KaDeWe Group toevoegen. De European Luxury Department Store Group is onderdeel van het Oostenrijkse...
Schuldeisers keuren insolventieplan Galeria Karstadt Kaufhof goed
27 mrt 2023 - Business
Het Duitse warenhuisconcern Galeria Karstadt Kaufhof krijgt een nieuwe kans. De schuldeisers van Galeria Karstadt Kaufhof GmbH hebben het insolventieplan goedgekeurd, zo meldt Galeria Karstadt Kaufhof in een persbericht. Dit maakt de weg voor het Duitse warenhuisconcern vrij om de activiteiten voort te zetten in het kader van het nieuwe concept....
De invloeden van workwear in de modewereld: Tentoonstelling Workwear opent in Het Nieuwe Instituut
27 mrt 2023 - Cultuur
Wie aan werkkleding denkt, denkt al snel aan overalls, fleecevesten en broeken met veel zakken en bescherming op de knieën. Werkkleding is functioneel en bedoeld om de drager te beschermen en te ondersteunen tijdens zijn werk. Die functionaliteit, de bescherming en de rechte lijnen hebben heel wat invloed op de mode. Van spijkerbroeken tot...
Duurzame moderetailer Sophie Stone neemt Take It Slow over
26 mrt 2023 - Business
Duurzame moderetailer Sophie Stone werkt aan haar ambitie om de nummer één ‘duurzame mode lifestyle winkel’ in Nederland te worden en neemt modewebshop Take It Slow over, zo schrijven de oprichters van Sophie Stone, Anna Sophie Slingerland en Esther Steen, in een persbericht. Met de overname worden (bijna) alle merken van de modewebwinkel...
‘Adidas AG en Beyoncé stoppen samenwerking door tegenvallende verkopen’
24 mrt 2023 - Business
Duits merk Adidas AG en artiest Beyoncé stoppen met hun samenwerking na tegenvallende verkoopcijfers van Beyoncé’s kledinglijn Ivy Park. Daarnaast zouden beide partijen ‘creatieve meningsverschillen’ hebben, zo schrijven diverse Amerikaanse media, waaronder The Wall Street Journal. Het contract tussen Adidas en Beyoncé zou later dit jaar...