Tijdlijn: succesvolle modemerken die in homeware stapten
bezig met laden...
Als modemerk volstaat het niet langer om alleen een kledinglijn te voeren. Waar we eten, de geur die we dragen, de manier waarop we ons huis inrichten, het zegt allemaal evenveel over ons als de kleding die we aantrekken. Met dit in gedachte breiden modemerken hun collecties uit met zogeheten ‘Home’-collecties.
De trend werd gezet door luxe modehuizen Christian Lacroix, Hermès en Roberto Cavalli die allen hun aanbod verbreedde met interieurproducten. De massamarkt volgde al snel: prominente spelers zoals Zara, H&M en Primark introduceerden hun Home-lijn en onlangs kondigde de Britse retailer River Island aan vanaf oktober 2018 ook homeware-producten te gaan verkopen.
De tijdlijn hieronder weergeeft de ontwikkeling van grote prominente modemerken en hun evolutie van modemerk naar lifestylemerk.
Gebruik de pijlen om te navigeren door de tijdlijn, of klik op een moment in de grijze tijdbalk.
Dit is artikel is geschreven door Céline Vautard en verscheen eerder op FashionUnited.fr. Vertaling en bewerking: Marjolein Stormezand
Beeld: Primark Home herfst/winter 2018