Black Friday zorgde voor een stijging van 100 procent van verkoop van mode-items. Dit meldt Stocard, een mobile app voor het bewaren van klantenpassen, op basis van onderzoek onder 2,8 miljoen Nederlandse gebruikers. Alleen de verkopen bij retailers zijn in het onderzoek meegenomen.

De categorie elektronica zag de grootste stijging van uitgaven als vergeleken wordt met een normale vrijdag in november. De verkopen namen toe met 187 procent. Mode-items gingen 100 procent meer over de toonbank dan op een normale vrijdag - twee keer zoveel dus.

Op de koopjesdag zelf was het het drukst tussen 16:00 en 17:00 uur. De zaterdag erna, voor veel retailers het ‘Black Friday-weekend’, was het bij de winkeliers het drukst tussen 15:00 en 16:00 uur. “Doordat steeds meer retailers ervoor kiezen Black Friday aanbiedingen over meerdere dagen te verspreiden, loopt het aantal aankopen ook op zaterdag hoog op. Om de klanttevredenheid hoog te houden, doen winkeliers er daarom verstandig aan extra personeel in te zetten. We zien daarnaast dat het aantal bezoeken 's avonds afneemt. Hier liggen kansen voor het oprapen door op dat moment bijvoorbeeld met extra aanbiedingen te komen,” aldus Emile Muijsson, sales director Benelux bij Stocard in het persbericht.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN