Uniqlo lanceert nieuw winkelconcept 'Uniqlo Move'
bezig met laden...
Uniqlo gaat een nieuw winkelconcept openen dat zich volledig richt op sportmode. De eerste Uniqlo Move winkel, waar activewear van Uniqlo's LifeWear collectie wordt aangeboden, komt in thuisland Japan. Dat is te lezen op de Japanse website van de modeketen.
De Uniqlo Move winkel van 75 vierkante meter komt op de achtste verdieping van het Takashimaya warenhuis in Tokio. In de vestiging wordt het LifeWear aanbod gesplitst per activiteit. Ook krijgen consumenten tips en advies voor een actievere lifestyle.
Het productaanbod van Uniqlo is niet trendy maar functioneel. Waar het voor modeketens als Zara en H&M een sport is om binnen zes weken de laatste catwalktrends op de winkelvloer te hebben, mikt Uniqlo op tijdloze basics, LifeWear. Wat zoveel wil zeggen als kleding voor het leven en om in te leven. Het bedrijf wil kwaliteit bieden en stopt veel tijd en energie in functionaliteit. “Kleding moet zacht aanvoelen en geen wegwerpkleding zijn," zei Takao Kuwahara, COO Uniqlo Europa, daar in 2015 over tegen FashionUnited.
In 2016 zette Uniqlo in op LifeWear. In januari werd de samenwerking met brand ambassadeur Kei Nishikori opgeschroefd; de fast fashion keten vroeg de top-tennisser mee te ontwerpen aan de LifeWear collectie. Later, in augustus, werd de eerste wereldwijde LifeWear campagne onthuld, getiteld 'The Science of Lifewear'. In december, werd Marin Minamiya, de jongste Japanse die de Mount Everest beklom, voorgesteld als ambassadeur.
Uniqlo Move opent half maart de deuren.
Foto: Uniqlo Move. Credit: Uniqlo Japan.