United Wardrobe introduceert 'duurzame bezorgopties' van DHL
bezig met laden...
Bezorgbedrijf DHL Parcel en modemarktplaats United Wardrobe zijn een partnerschap aangegaan voor duurzame bezorging van tweedehands kleding. Dit meldt het bezorgbedrijf DHL middels een persbericht.
Kopers van United Wardrobe kunnen vanaf vandaag kiezen voor 'duurzame bezorgopties'. Dit houdt in dat DHL met een van de 150 elektrische auto’s die het bedrijf bezit of met de DHL-bakfietsen het pakket bezorgt. Het bezorgbedrijf schrijft in het persbericht als doel te hebben om in 2025 zoveel mogelijk emissievrij te willen bezorgen.
“In ons streven de groenste bezorger van Nederland te zijn, werken we graag samen met onze klanten ”, voegt Michel Clausing, vice president Sales & CS van DHL Parcel Benelux, in het bericht toe. “Met United Wardrobe delen we ons streven naar duurzame en innovatieve oplossingen.“
Ter gelegenheid van het partnership trok het United Wardrobe team een DHL-shirt aan; een knipoog naar het exclusieve kledingmerk Vetements dat zich recent liet inspireren door het beeldmerk van DHL.
Over United Wardrobe
Het mode-alternatief voor Marktplaats werd opgericht in 2013, door de toenmalige studenten bedrijfs- en communicatiewetenschappen, Thijs Verheul en vrienden Joep Dohmen en Sjuul Verden. Consumenten kunnen via de site mode-items en accessoires verkopen waar ze op uitgekeken zijn. Dat varieert van een designertas tot een zomerjurk van H&M. In korte tijd is het United Wardrobe gelukt om hun startup uit te bouwen tot een succesvol bedrijf met oog voor duurzaamheid. De kledingverkoopsite heeft inmiddels 1,1 miljoen gebruikers en is ook in België, Duitsland en Frankrijk actief. United Wardrobe verdient 10 procent per transactie. In november 2017 haalde United Wardrobe een investering van 1 miljoen euro op. Het bedrijf gaat het kapitaal inzetten voor schaalvergroting in Europa en professionalisering van de organisatie. Maandelijks vinden er via United Wardrobe 90.000 transacties plaats, waardoor kleding, schoenen, sneakers en accessoires een tweede leven krijgen.
Beeld: DHL