• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Virtueel binnenkijken: Dit wordt de Mall of the Netherlands

Virtueel binnenkijken: Dit wordt de Mall of the Netherlands

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco heeft met een impressievideo haar plannen voor de Mall of the Netherlands, het vernieuwde overdekte winkelcentrum in Leidschendam, bekendgemaakt. Daarmee is meteen de huur van de nieuwe winkelruimtes en horecagelegenheden van start gegaan, zo maakte het bedrijf via haar website bekend.

In de impressievideo wordt duidelijk hoe winkelen in de Mall of the Netherlands er uiteindelijk uit komt te zien. Ook is te zien dat Unibail-Rodamco met name uit is op grote winkelketens als Bershka, Swarovski en G-Star.

De omvang van de beschikbare panden in het nieuwe winkelcentrum is flexibel en afhankelijk van de vraag. Zo zijn er kiosken van 15 vierkante meter en panden van duizenden vierkante meters groot. Overigens worden niet alleen nieuwe retailers aangetrokken: enkele bestaande huurders blijven aanwezig in het vernieuwde centrum. Deze moeten dan wel hun interieur en gevel vernieuwen.

Mall of the Netherlands, voorheen winkelcentrum Leidsenhage in Leidschendam, moet het grootste en meest moderne winkelcentrum van Nederland worden. Unibail-Rodamco transformeert het oude winkelgebouw tot een volledig overdekt complex van zo’n 116.000 vierkante meter, groter dan Hoog Catharijne in Utrecht. Het winkelcentrum krijgt ongeveer 280 winkels en moet jaarlijks twaalf tot veertien miljoen bezoekers trekken. De verbouwing wordt naar verwachting in 2019 voltooid.

Beeld: Mall of the Netherlands website

Mall of the Netherlands