Voorspelling: Helft Nederlanders geeft evenveel geld uit aan kleding en schoenen tijdens feestdagen
bezig met laden...
Nu koopjesfestijn Black Friday achter de rug is, staan de feestdagen alweer voor de deur. ABN Amro blikt alvast vooruit op het koopgedrag van de hulp Sinterklazen en Kerstmannen en voorspelt dat de helft van de Nederlanders ongeveer evenveel geld zullen uitgeven aan kleding en schoenen voor de feestdagen, vergeleken met vorig jaar.
Zo’n 62 procent van de Nederlanders geeft aan hetzelfde budget vrij te maken voor cadeauartikelen als vorig jaar. Wie een blik werpt op de productcategorie kleding en schoenen, ziet dat 54 procent van de Nederlanders evenveel budget vrijmaakt voor deze producten. Zo’n 22 procent geeft aan minder geld uit te willen geven aan kleding en schoenen als cadeau voor de feestdagen, terwijl 24 procent voorspelt meer uitgaven te doen.
ABN Amro geeft naast deze voorspelling tips aan retailers. Zo geeft de financiële instelling aan dat het goed zou zijn om in te spelen op de veranderende behoefte en budgetten van consumenten. “Het aanbieden van aantrekkelijke kortingen en promoties kan helpen om prijsbewuste klanten te trekken.” Het is ook belangrijk een breed scala aan luxere tot betaalbare producten aan te bieden. “Consumenten kunnen dan met verschillende budgetten de juiste aankopen doen.” Ook een heldere marketingstrategie die de nadruk legt op de waarde, het duurzame karakter en de kwaliteit van het product, kunnen bijdragen aan goede verkopen.