• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Wehkamp opnieuw in zee met bekende vloggers

Wehkamp opnieuw in zee met bekende vloggers

Door Anne Buis

16 jul. 2015

Retail

Online warenhuis Wehkamp is een intensieve samenwerking gestart met vier bekende Nederlandse vloggers. In de komende maanden creëren Anna Nooshin (NSMBL), Sanny Verhoeven (Sanny zoekt geluk), Mascha Feoktistova (Beautygloss) en Cynthia Schultz (Misslipgloss) speciale vlogs, waarbij ze de klanten van Wehkamp inspireren en voorzien van tips en adviezen. De video’s zijn zowel via de site van Wehkamp als via de social media van de vloggers te zien. Ook krijgen ze een eigen pagina op het redactionele platform van Wehkamp, waar een persoonlijke webshop aan gekoppeld wordt.

“De meiden krijgen allemaal hun eigen redactionele pagina en persoonlijke shop op Wehkamp.nl waarin ze hun favoriete producten laten zien, video’s kunnen plaatsen en waar ze de lezer extra tips en informatie kunnen geven,” zegt Puck Landewé, teamleider redactie bij Wehkamp. “Wij zijn erg blij met deze samenwerking, omdat we op deze manier door extra content creatie onze klant nog meer kunnen inspireren. Een win-winsituatie.” Er is goed nagedacht over de samenwerking met bekende influential bloggers. “We werken heel bewust samen met vloggers die hun eigen kanaal hebben ontwikkeld. Zij weten als geen ander wat het is om interessante content te ontwikkelen om hiermee hun fans te inspireren. De vier influentials hebben hun sporen al meer dan verdiend en worden op de voet gevolgd door duizenden fans.”

Vier vloggers worden gastredacteur bij Wehkamp

“De samenwerking met Wehkamp biedt mij de mogelijkheid om een miljoenenpubliek te bereiken,” vertelt Sanny Verhoeven, creator van Sannyzoektgeluk.nl. Ze krijgt bijna dagelijks aanbiedingen van bedrijven die willen samenwerken. “Ieder aanbod weeg ik goed af, aangezien ik het belangrijk vind om content te maken die aansluit bij wat ik mijn doelgroep wil vertellen,” vertelt Verhoeven. De vlogger heeft al eerder samengewerkt met het online warenhuis. “De kracht zit wat mij betreft in de vrijheid die ik krijg om videocontent te maken. Ik doe dit op mijn eigen enthousiaste manier. Mijn vlogs gaan niet per definitie over fashion, maar ook over sport- of lifestyleproducten. Ook dan heb ik binnen het brede online assortiment van Wehkamp nog voldoende keuze om vlogs te maken die de fans van sannyzoektgeluk.nl aanspreekt en die hen inspireert.”

Het is niet de eerste keer dat Wehkamp met vloggers samenwerkt; in september 2014 lanceerde het warenhuis een exclusief Youtube-kanaal in samenwerking met vloggers. Dat videokanaal is inmiddels volledig geïntegreerd binnen het redactionele contentplatform van Wehkamp. Bij de nieuwe samenwerking krijgen de vloggers hun eigen redactiepagina en een persoonlijke shop op Wehkamp.nl.

Bij de vorige samenwerking waren Cynthia Schultz, Sanny Verhoeven en Mascha Feoktistova ook al betrokken. Teske de Schepper van Teskuh.nl, Diana Leeflang van Disfordazzle.nl en Frances Lichtenberg van Foodgloss, die vorige keer ook meededen, zijn niet meer van de partij. Anna Nooshin is de nieuwe vlogger van dit seizoen.

Wehkamp focust op videocontent

Wehkamp heeft zo’n 1,7 miljoen vaste klanten en heeft meer dan 143 miljoen bezoekers per jaar. Met meer dan 7 miljoen zendingen per jaar is Wehkamp het grootste online warenhuis van Nederland. In 2013 lanceerde het haar eerste e-magazine, dat later getransformeerd werd tot contentplatform. Sinds september 2014 legt de redactie de focus op videocontent, waaruit ook de eerste samenwerking met vloggers ontstond. Ook geeft de redactie persoonlijk advies via Whatsapp.

In boekjaar 2014-2015 rapporteerde Wehkamp een omzetgroei van 12 procent. In totaal was de omzet 546 miljoen euro. Begin juli werd bekend dat Wehkamp verkocht is aan Apax Partners, een Britse private equity partij.

Wehkamp