Zalando investeert in online b2b platform Buying Show
bezig met laden...
Zalando heeft een investering gedaan in het bedrijf Buying Show, dat gevestigd is in Berlijn. Via het Duitse b2b platform kunnen retailers en kledingfabrikanten contact met elkaar leggen en bestellingen plaatsen.
Buying Show heeft inmiddels al 720.000 euro opgehaald, met inbegrip van Zalando en Rocket Internet. Als het aan Buying Show ligt gaat het online platform functioneren als ‘Linkedin voor de mode’. Handelaren kunnen makkelijk in contact komen met verschillende labels, zonder de tussenstap van een beurs. Labels kunnen op hun beurt snel contact leggen met retailers en binnenkort zelfs hun producten via het platform verkopen.
De investering van Zalando past binnen de strategie, die onder meer focust op digitaal, Zalando wil immers meer zijn dan een webwinkel; het moet een faciliterend e-commerce platform worden, waar verschillende services worden geboden.Een woordvoerster laat aan het Duitse Gründerzehne weten ‘dat de technologie spannend is voor de hele mode-industrie’.
Eerder investeerde Zalando ook in Flashwell, een Zwitsers bedrijf dat gespecialiseerd is in beeldherkenning. Met beeldanalyse-software kan het bedrijf kledingstukken herkennen, die gebruikers op social mediaplatformen hebben gevonden.
Beeld: Zalando, Facebook Buying Show