E-tailer Zalando heeft in een persbericht aangekondigd het duurzame assortiment uit te breiden. Het Nederlandse denimmerk Mud Jeans, het Spaanse label Ecoalf, het Zweede beenmodemerk Swe-s, activewearmerk Girlfriend Collective en ondergoedlabel Stripe + Stare worden komende weken gelanceerd op het platform. In het persbericht meldt Zalando dat het bedrijf ziet dat de interesse in duurzaamheid groeit. Dat merkt de e-tailer doordat steeds vaker wordt gezocht op termen als 'organic' en 'fairtrade'.

In het persbericht staat dat het huidige duurzame aanbod van Zalando bestaat uit 15.000 items van 240 merken. De duurzame producten zijn te herkennen aan een 'duurzaamheid' tag (label). In een interview met FashionUnited.de, december vorig jaar, zei Sara Diez, hoofd van Zalando's damesmodesegment, dat het bedrijf wat duurzaamheid betreft - toen met 11.000 producten - nog in de kinderschoenen staat.

Net-a-Porter lanceerde onlangs 'Net Sustain', waar de luxe webshop duurzame modemerken binnen een een nieuwe shopomgeving presenteert, en de Britse webwinkel Asos heeft sinds kort een duurzame filter-optie om producten van gerecyclede en duurzame materialen eenvoudig(er) te vinden.

Lees het interview met Sara Diez, hoofd van het damesmodesegment:
‘Inclusief en inspirerend’: Zalando’s toekomstplannen voor damesmode

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN