Zelfstandige winkeliers Drenthe voeren op Facebook strijd tegen online shoppen
bezig met laden...
Boetieks in Drenthe zijn het zat om het af te leggen tegen grote ketens en webshops. Daarom verenigen ze zich op Facebook, om gezamenlijk de strijd aan te gaan. Ook komen ze met een kortingskaart.
De Drentse winkeliers hebben een remedie gevonden tegen dreigende leegstand en online concurrentie: de Geldtpas. De Geldtpas is een gezamenlijke kortingspas van zelfstandige ondernemers die vanuit Drenthe de rest van Nederland moet veroveren, in de strijd tegen het virtuele winkelen en de grote winkelketens. Inmiddels zijn meer dan honderdvijftig zelfstandige winkeliers aangesloten, van het Parfumpaviljoen op Vlieland tot geschenkenwinkel La Couronne du Comte in Tilburg.
De Geldtpas kost 6 euro en is bij alle deelnemende winkeliers goed voor kortingen van 2 tot 10 procent. De winkeliers financieren de kortingen uit hun advertentiebudget, de Geldtpas organisatie zorgt voor reclame in de social media en op straat.
Komend weekend is er een speciale promotietour voor de kaart. Consumenten kunnen via Facebook een plekje bemachtigen in een limousine die langs de belangrijkste Drentse winkelcentra rijdt. "De promotietour moet de Geldtpas meer bekendheid geven maar consumenten ook bewust maken van de voordelen van het kopen bij zelfstandige winkeliers," zegt organisator Jan Huzen. "Het publiek zal zaterdag verrast opkijken wanneer de commotie in hun winkelstraat nu eens niet door een grote winkelketen is georganiseerd maar door die ene winkel die ze nog niet kenden van de tv. Dan zullen ze zelf ontdekken dat het bij zelfstandige winkeliers niet alleen prettiger winkelen is, maar vaak ook goedkoper."