• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zien: Re:Cycle, de duurzame samenwerking van Viktor & Rolf en Zalando

Zien: Re:Cycle, de duurzame samenwerking van Viktor & Rolf en Zalando

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Re:Cycle, de eerder aangekondigde samenwerking van designerduo Viktor & Rolf en online modeplatform Zalando, is een feit. Vanaf 1 februari aanstaande zal de lente/ zomercollectie 2018 exclusief via de e-tailer worden aangeboden.

De 17-delige damescollectie Re:Cycle is volledig opgebouwd rondom het concept duurzaamheid. De ontwerpers hebben overgebleven items uit het Zalando-assortiment als basis gebruikt en deze weten om te bouwen tot nieuwe artistieke kledingstukken, waardoor geen enkel item hetzelfde is. De collectie omvat een verscheidenheid aan items, van T-shirts tot jurken en rokken, allemaal met de kenmerkende, vooruitstrevende eigenheid van Viktor & Rolf. De prijzen van de collectie variëren tussen vijftig en tweehonderdvijftig euro.

In een persbericht laten Viktor & Rolf weten blij te zijn met de duurzame samenwerking met het online platform. Viktor & Rolf: "Haute couture is voor ons altijd al een laboratorium geweest om te experimenteren. Met onze eerdere haute-couturecollecties hebben we creatieve recyclemethoden verkend: nieuwe, artistieke manieren om elementen uit het verleden te hergebruiken en iets nieuws te creëren. Met onze samenwerking met Zalando zijn we verheugd om deze geest van duurzame mode op een gedurfde en toegankelijke manier voort te zetten door vergeten stukken weer nieuw leven in te blazen.”

Re:Cycle is de eerste collectie van Zalando met een focus op duurzaamheid. Jolanda Smit, directeur Group Brand Relations Marketing bij Zalando zegt hierover: "Door samen te werken met Viktor & Rolf bieden we onze consumenten een bewuste stijl aan. Het is ongelooflijk om te zien hoe Viktor&Rolf overgebleven kleding transformeren tot iets nieuws en moois en daarmee de levenscyclus van mode verlengen. Hun creaties gaan verder dan haute couture, wat past bij ons doel om mode toegankelijk te maken voor iedereen.”

Zalando laat in het persbericht weten medewerkers, klanten en partners te willen betrekken bij het vinden van meer duurzame manieren om mode te produceren, te consumeren en zaken te doen. Zalando zegt zijn assortiment duurzame producten al te hebben uitgebreid en de informatie hierover op de website te hebben verbeterd.

Beeld: Viktor & Rolf voor Zalando

Lees ook:Viktor & Rolf gaan een milieubewuste samenwerking aan

RE:CYCLE
Viktor&Rolf
Zalando