• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zo ziet de eerste Duitse shop-in-shop van Claudia Sträter eruit

Zo ziet de eerste Duitse shop-in-shop van Claudia Sträter eruit

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Dat modegroep FNG zijn pijlen heeft gericht op de buitenlandse markt, was al aangekondigd. En dat er een Claudia Sträter-winkel in het Duitse München geopend zou worden, was ook al bekend. Dat moment is nu daar.

In het warenhuis Oberpollinger in München heeft Claudia Sträter (onderdeel van de FNG Group) haar eerste shop-in-shop geopend. Op zestig vierkante meter wordt daar de vrouwencollectie gepresenteerd. Claudia Sträter had al 36 winkels in de Benelux en shop-in-shops in warenhuizen zoals De Bijenkorf, het Brusselse Inno en Arnotts (Dublin).

Zo ziet de eerste Duitse shop-in-shop van Claudia Sträter eruit

FNG Topman Dieter Penninckx sprak afgelopen oktober zijn wens uit uit te willen breiden naar ons buurland Duitsland. In het Financieel Dagblad werd er zelfs gedoeld op een overname van een Duitse winkelketen: "De meerderheid van de verkopen begint online, maar ze eindigen meestal in winkels. Ik geloof niet in zo maar producten neerleggen bij Otto.de of Zalando. Dan wil je ook een eigen winkelnetwerk. We zijn best bescheiden, maar als je in Duitsland iets overneemt denk je al snel aan een honderdtal winkels”, aldus Penninckx.

Zo ziet de eerste Duitse shop-in-shop van Claudia Sträter eruit

Claudia Sträter richt zich op vrouwen ouder dan 35 jaar die waarde hechten aan kwaliteit. De FNG Group heeft naast Claudia Sträter ook andere merken zoals CKS, Expresso, Fred & Ginger en Baker Bridge in hun portfolio.

Beeld: Claudia Sträter

Claudia Strater
Dieter Penninckx
FNG Group