• Home
  • V1
  • Columns
  • MODEFABRIEK 37 | PROGRAMMA DEEL 2

MODEFABRIEK 37 | PROGRAMMA DEEL 2

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

In deze laatste update in aanloop naar de zomer-Modefabriek - 13 & 14 juli in Amsterdam RAI – aandacht voor alle happy extra’s

In deze laatste update in aanloop naar de zomer-Modefabriek - 13 & 14 juli in Amsterdam RAI – aandacht voor alle happy extra’s, want mode is nooit alleen maar hard werken. Het is vooral ook heel hard genieten van food, shopping, grooming, happenings, reuring en eye candy.



Foodmarket
De nieuwe upgrade en centrale aanpak van ‘food fashion’ op Modefabriek bleek een groot succes. Deze editie wordt overheerlijk ingevuld met dé culinaire hotspots van dit moment:

RON GASTROBAR
Hij kookte de Michellin-sterren van de hemel en toch besloot chefkok Ron Blaauw begin vorig jaar het anders moest en opende Ron Gastrobar in Amsterdam Zuid. Met zijn toegankelijke en snel wisselende kaart met heerlijke hapjes kan iedereen nu van zijn talent genieten. Zijn pop-up restaurant op Modefabriek serveert een heerlijke twee-gangen lunch tussen 12:00 en 18:00.

THE FAT DOG
Deze wonderlijke mix van high en low culture op culinair gebied is het nieuwe wapenfeit van Ron Blaauw in de Amsterdamse Pijp. Op het menu van The Fat Dog staan ambachtelijke hot dogs met de meest delicieux toppings én een goed glas bubbles, wijn of gin-tonic.

Verder wordt de Foodmarket wederom smakelijk ingevuld door Urban Salad, een ‘make to order’ saladbar met versbereide salades en saladwraps, Mech, het ‘to go’ concept voor ontbijt en lunch en Food Jazz & Dj’s, met de veelzeggende slogan ‘Dare To Eat Different!’ Wie even wil luchten op het buitenterrein kan dit combineren met lekkere honger snack van The Beef Chief en Friet Hoes!


Shopping
Naast al het werken en netwerken biedt Modefabriek meer ‘retail therapy’ dan ooit te voren, inclusief nieuwe pop-up concepten om te ontdekken, zoals:

NOT JUST A SHOP
Speciaal voor Modefabriek heeft Carlo Wijnands een ‘supermarkt’ gevuld met uitgesproken design, fashion, interieur, kunst en rariteiten. Midden in de shop-in-shop opstelling met deelnemers als Bas Kosters, Studio Kalff, Ruud van der Peijl, Fabriek.nl, Gerrit Jan van Ham en Sjoukje Bierma staat een prijzentoren waar je als bezoeker in mee kunt dingen middels een rad van fortuin.

COMING SOON
Ook nieuw deze editie is de pop-up van de Arnhemse conceptstore Coming Soon met zowel gevestigde als net afgestudeerde Nederlandse ontwerpers waaronder: Monique Poolmans, First of August, Spijkers & Spijkers, United Nude, Tichelaar Makkum, Scholten & Baijings, Lenneke Wispelweij, Pastoe, Thomas Eurlings en Studio Drift. Product Design studenten van ArtEZ hebben een spectaculair toetje in petto voor bezoekers.

AMERICAN BOOKCENTER
Het familiebedrijf ‘ABC’ is favoriet bij liefhebbers van internationale must have boeken, variërend van mode en pop cultuur tot (non)fictie bestsellers, niet in het minst om hun eigentijdse aanpak zoals de Espresso Book Machine waarme klanten hun eigen boek kunnen drukken en alle feestelijke activiteiten op de winkelvloer in Amsterdam en Den Haag.

INDIE BRANDS® SHOP
De Indie Brands® Shop is een real life versie Indie Brands® boek van Anneloes van Gaalen en presenteert – de naam zegt het al – een selectie onafhankelijke merken met sterke verhalen en innovatieve producten waaronder Dick Moby (zonnebrillen), Etat Libre d'Orange (parfum), IKKU (laptop sleeves), ABEL (parfum), Industry of all Nations (mode), Lonewolf (camerariemen) en natuurlijk het Indie Brands® boek.

En dan is er natuurlijk nog de vertrouwde HTNK Story Store met een bijzondere selectie ‘new generation’ creatieve ondernemers die hun inspirerende verhaal graag ter plekke met je delen. Deze editie treft je Oyuki Denim, Bobbie Gerrits Tattooed Deers, Tulp jeans, Indigo People, Tees, Ontfront en Fountain of Youth. Elders op Modefabriek, verdeeld over de verschillende segmenten en platforms, tref je bovendien nog talloze shopping opportunities zoals Suuz met 3D geprinte sieraden, de non profit artisanale designs van Heartwear (door Lidewij Edelkoort & friends), de Magnum Pleasure Spot waar je je eigen ijsje mag ontwerpen.

Het Chapter platform legt de nadruk op eigentijdse ambachtelijkheid met de luxe lederwaren van Mutsaers en van Mano Macchiato, hoeden van Jos van Dijck en Code magazine trakteert op een whiskey tasting.

Op Blueprint wordt de indigo lifestyle een happening, bijvoorbeeld in samenwerking met Sven Signe den Hartogh van denim-aficionado-blog Stranded Sailors die een heuse barber shop, een tattoo parlor en een foto studio met denimfotograaf Tim Collins meeneemt. Daarnaast presenteren de kers vers afgestudeerde designers Leonie & Lois hun zelfontwikkelde Spijkerbrij machine waarmee zij oude jeans omtoveren tot unieke accessoires en objecten. Om alle verhalen van de exposerende labels op Blueprint tot je te nemen kun je bovendien een 'Blueprint Denim Tour' krijgen van specialist Mr. Long John; Wouter Munnichs. Aanmelden kan via: wouter@long-john.nl. Er zijn beperkte plekken dus ben er snel bij!

MODEFABRIEK AAN ZEE
Om warm weer verleidingen het hoofd te bieden heeft Modefabriek deze zomer zowaar een eigen strand: Modefabriek aan Zee, gehost door Trash & Treasures. Dus neem bikini, zwembroek én zonnebrand mee en plan je outdoor break aan deze pop up beach market met muziek. Lekkers, beach volleyball en minishops van onder meer: We Are Vintage, Lennebelle, True Vintage 1977, Kiboots en Bruin Label.


Fashion Supplies
Het laatste nieuwtje deze editie biedt puur praktische must haves. Bij Fashion Supplies vind je professionele tools om je onderneming mee uit te bouwen zoals de nieuwste retail softwear, verpakkingen van Kadodesign, de logistieke service van Nic Oud en de fraaie etalagepoppen van Hans Boodt.


Voor vragen, hoge resolutie beeld of interviewverzoeken:


Modefabriek